دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۳۶۹
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: عملیات اجرایی شهرک شیلات و شهر مولد دلیران استان بوشهر با ۲ هزار و ۵۰۰ مزرعه پرورش میگو در آیینی با حضور رئیس قوه قضائیه آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر گفت: در شهرک شیلات پرورش آبزیان و شهر مولد دلیران استان بوشهر، ۲ هزار و ۵۰۰ مزرعه پرورش میگو وجود دارد. محسن شریفی‌ شایگان افزود: این شهرک مولد ماهیت کشاورزی و مسکونی دارند و با احداث آن به‌صورت میانگین در هر مزرعه برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: این شهرک‌ها در راستای سیاست‌های دریا محور قرار دارد که بعد از ایجاد زیرساخت به مردم واگذار می‌شود.مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان گفت: این شهرک‌ها به وسعت ۸۴۴ هکتار و در حدفاصل روستا‌های گرگور، ریلک، چغادک و چاه تلخ قرار گرفته‌اند.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از واگذاری ۸۴۴ هکتار اراضی مستعد در حوزه کشاورزی و صنعتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این اراضی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و پرورش آبزیان به‌صورت مجتمع واگذار می‌شوند. مرتضی بحرانی افزود: در همین زمینه، اراضی مستعد بخش کشاورزی شناسایی و برای بهره‌وری آنها برنامه‌ریزی شده است. وی اظهار داشت: در جاده ساحلی تنگستان اراضی مستعد پرورش آبزیان شناسایی و از طریق منابع طبیعی به جهادکشاورزی واگذار شده تا از این ظرفیت خدادادی نهایت استفاده انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر