پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حماسه زنان لرده رویداد مهمی در تاریخ استان بوشهر است که ضمن ثبت این رویداد در تقویم ملی، برنامه ویژه‌ای در آبان ماه امسال اجرایی می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۹۶۲۴
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حماسه زنان لرده رویداد مهمی در تاریخ استان بوشهر است که ضمن ثبت این رویداد در تقویم ملی، برنامه ویژه‌ای در آبان ماه امسال اجرایی می‌شود.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی‌بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، حل مشکلات سخت‌افزاری آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در نشستی حل مشکلات کلاس‌های تخریبی و فضا‌های آموزشی که نیاز به بازسازی، بهسازی و تجهیز دارد مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد برنامه‌ای برای این مهم تنظیم و اجرایی شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی مدارس، افزود: قرار شد با آسیب‌شناسی و طرح برنامه، به همه فضا‌های آموزشی در عرصه‌های ساخت و تجهیز و حوزه فرهنگی و علمی کمک شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به تخریب مدرسه عصمت بوشهر، گفت: مدرسه‌ای که به‌تازگی بخشی از آن تخریب شده تصمیم‌گیری لازم پیش‌از این شده بود و این اتفاق به سبب نبود هماهنگی رخ داد و اقدامات غیرقانونی صورت گرفته بود.

وی با بیان این‌که اکنون این مدرسه در اختیار آموزش و پرورش استان بوشهر قرار گرفته است، اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید اقدامات لازم انجام و در کنار آن قرار شد با همکاری آموزش و پرورش، خیران مدرسه‌ساز، اوقاف و امور خیریه و نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر مدرسه یاد شده را بازسازی و بهینه‌سازی و استاندارد‌های لازم در آن لحاظ شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری از برنامه‌ریزی برای ساخت مکان و ساختمانی در محل شهادت شهید رئیس علی دلواری سردار بزرگ مبارزه با استعمار خبر داد و یادآور شد: یادمان محل شهادت رئیس علی دلواری سال‌ها است ساخته نشده که در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصمیمات لازم گرفته شد تا در محل شهادت او یک مکان ملی مذهبی ساخته شود و در اختیار نهاد‌های فرهنگی قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حل مشکلات مساجد و مراکز مذهبی استان بوشهر، گفت: در این راستا بنا شد اعتبارات لازم و جدیدی برای تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این اماکن و مراکز تخصیص و تسریع داده شود.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری مردم استان بوشهر در ایام محرم و صفر در مشهد مقدس، اضافه کرد: برای برگزاری عزاداری مردم بوشهر در سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) هم طراحی لازم انجام می‌شود.

امام جمعه بوشهر طراحی افق نوین برای امور فرهنگی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه مقاومت جایگاه مهمی در کشور دارد، این استان حماسه زنان لرده را دارد که برنامه‌ریزی شده ضمن ثبت این رویداد در تقویم ملی، برنامه ویژه‌ای در آبان امسال اجرایی شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش "بوشهر، ۵ قرن مقاومت" در پایتخت مقاومت کشور در اسفند امسال خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر