جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در جلسه امروز هیات دولت
فکرشهر: سخنگوی دولت از انتصاب دو استاندار در جلسه امروز هیات دولت (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۹۶۶۴
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: سخنگوی دولت از انتصاب دو استاندار در جلسه امروز هیات دولت (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) خبر داد.

به گزارش «فکرشهر»، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت اعلام کرد: آقای «آرش زره لهونی» از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و آقای «یدالله رحمانی» به عنوان استاندار کهکیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

برای اولین بار است که یک استاندار اهل تسنن در جمهوری اسلامی منصوب می شود.

توجه اقوام، اقلیت های دینی و گروه های کمتر دیده شده پس انقلاب، از جمله شعارهای مسعود پزشکیان در دوران تبلیغات ریاست جمهوری بود.

تغییر استانداران در دولت چهاردهم با استان های محروم و کمتربرخوردار شروع شده و این نشان از توجه ویژه دولت به این مناطق دارد.

یدالله رحمانی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد کیست؟

یدالله رحمانی متولد ۱۳۴۳ در شهر شیراز دانش آموخته رشته اقتصاد در سطح کارشناسی ارشد است.

او دوره مدیریتی خود را از استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز کرده است. به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه ریزی سمت داشته است.

رحمانی سالها به عنوان معاون سازمان برنامه ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس بوده است. وی پس از آن به مدت ۷ سال عضو هیئت مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است.

رحمانی اصالتا ترک قشقایی است و به مدت ۳۰ سال در پست های مختلف مدیریتی مشغول به کار بوده است.

استاندار جدید کردستان کیست؟

زره‌تن لهونی متولد سال ۱۳۵۴، ۴۹ ساله، اهل سنت و اصالتاً اهل شهرستان پاوه استان کرمانشاه و دارای مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد بین‌الملل است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به فرمانداری جوانرود و مدیرعاملی هلال احمر استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی همچنین در انتخابات مجلس یازدهم با کسب ۳۰ هزار و ۹۳۳ رأی، از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر از استان کرمانشاه راهی مجلس شد و برای ۴ سال در کمیسیون برنامه و بودجه به فعالیت نمایندگی مجلس پرداخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر