جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۶۶۸
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

فکرشهر: بازرس کل و رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: بازرسان این سازمان با ورود به فرآیند معاملات خرید پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، به ترتیب در بخش ارزی و ریالی زمینه ساز برگشت ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۰۰ یورو و ۴۱۸ میلیارد ریال به نفع دولت شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «اسحاق شهبازی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با ورود کارشناسان بازرسی این استان نسبت به بررسی و نظارت بر فرآیند برگزاری مناقصه تأمین اقلام یدکی، بازسازی قطعات مسیر گاز داغ و همچنین مناقصه تعمیرات و بازرسی دوره ای تعداد سه دستگاه اول و دوم توربین‌های گازی پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، با مجموع برآورد یازده میلیون و ۱۹۷ هزار یورو و ۲۵۱ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۸۷۷ هزار ریال اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به توان علمی بازرسان این سازمان و استفاده از تجارب پیشین در ورود به «شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی» و همچنین به منظور جلوگیری از زیان وارده به دولت، پس از بررسی های کارشناسی تا ۲ بار این مناقصات تجدید و در مناقصات سوم شرکتی با هفت میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۲۵ یورو و ۲۱۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال به عنوان برنده هر ۲ مناقصه انتخاب شد.

بازرس کل و رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر تصریح کرد: نقش مدیر پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در همراهی بازرسان استان برای شفافیت در برگزاری مناقصات قابل تقدیر است.

شهبازی ادامه داد: در اجرای تجدید این مناقصات هیچ گونه مشکلی برای کارکرد پالایشگاه بوجود نیامد و با توجه به این که بر میزان کارکرد توربین ها اشرافیت کاملی داشتیم این نوع تجدید مناقصات زیانی برای تعمیرات دوربین ها ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد کاهش میزان ریالی ۲ مناقصه به میزان نزدیک به ۳ میلیون یورو در مجتمع گازی پارس جنوبی هستیم نشان دهنده این است که حقوق دولت و بیت المال برای ما حائز اهمیت است.

بازرس کل و رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر یادآور شد: اشرافیت کامل بازرسان استان بر قیمت های ملی، منطقه ای و جهانی در مناقصات دولتی در بخش های نفت و گاز سبب می شود که این مناقصات با حفظ حقوق دولت انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر