شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۰۰۴
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: طرح توسعه بندر دیر در سفر رئیس جمهوری به کشور قطر با مقامات عالی این کشور امضا و نهایی شد و به‌زودی این طرح با مشارکت سرمایه‌گذاری قطری اجرا می‌شود.

بهگزارش فکرشهر، یونس باربرز در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به طرح توسعه بندر تجاری دیر اظهار داشت: پروژه بزرگ طرح توسعه بندر تجاری دیر در جنوب استان بوشهر از مدت‌ها قبل در رایزنی با سرمایه‌گذاران قطری و تلاش استاندار بوشهر مورد توجه قرار گرفت و در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور قطر امضا و نهایی شد.

وی بیان کرد: با اجرا این پروژه بزرگ اقتصادی و عمرانی تحول اساسی در اقتصاد و رونق صادرات و واردات در استان بوشهر بویژه بندر دیر ایجاد می‌شود.

فرماندار دیر اضافه کرد: به‌دلیل نزدیکی بندر دیر با بندر «الرویس» قطر و تعاملات اقتصادی دیرینه بین استان بوشهر و این کشور، امروز تمایل و ضرورت در گسترش روابط اقتصادی در این منطقه نه فقط توسط ما بلکه از ناحیه آنها هم به شدت احساس می‌شود.

باربرز با بیان اینکه قطری‌ها در ساحل خلیج‌فارس، بندر دیر را بیشتر از همه جا می‌شناسند و به آن علاقمند هستند، بیان کرد: توسعه تعاملات اقتصادی بین دیر و قطر اهمیت دارد که یکی از اقدامات، توسعه این بندر است.

وی اضافه کرد: اجرا این سند و طرح در بندر دیر یکی از آرزو‌های دیرینه ما و مردم شهرستان دیر بوده که می‌تواند در اقتصاد استان بوشهر تحول مهمی ایجاد کند.

بندر دیر یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی در جنوب بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر