جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: در جلسه امروز هیات دولت استانداران استان‌های فارس، خراسان جنوبی و یزد مشخص شدند...
کد خبر: ۲۰۱۰۱۱۲
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: در جلسه امروز هیات دولت تکلیف استانداری ۳ استان دیگر مشخص شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری ها، در جلسه امروز هیات دولت استانداران استان‌های خراسان جنوبی، فارس و یزد مشخص شدند.

در این جلسه «حسینعلی امیری» استاندار فارس، «غلامحسین مظفری» استاندار خراسان جنوبی و «محمدرضا بابایی» استاندار یزد شدند.

«حسینعلی امیری» استاندار فارس

۳ استاندار دیگر دولت پزشکیان منصوب شدند + عکس و رزومه

به گزارش «فکرشهر»، «حسینعلی امیری» در بهمن ماه سال ۱۳۴۵ در سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه متولد شده است. تحصیلات متوسطه را در محل تولد خود سپری کرده و پس از آن مدرک کارشناسی خود را از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیراز و دکترایش را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات دریافت کرده است. او با زبان‌های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد. 

امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق، دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رییس دادگاه عمومی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، رییس شعبه دادگاه تجدید نظر استان، رییس کل دادگستری در چند استان و مستشار دیوانعالی کشور و معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تجربه کرده است.

حسینعلی امیری به عنوان معاون رئیس جمهور در امور مجلس در دولت اول حسن روحانی فعالیت می‌کرد، او سابقه قائم مقامی وزیر کشور، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مستشاری دیوانعالی کشور، عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی، معاونت رئیس قوه قضائیه و نیز ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را داراست.

«غلامحسین مظفری» استاندار خراسان جنوبی

۳ استاندار دیگر دولت پزشکیان منصوب شدند + عکس و رزومه

«غلامحسین مظفری» متولد سال ۱۳۴۷ و در روستای کم جمعیت در بخشِ مرکزی شهرستان نیشابور است. پدرش کشاورز بود و زمانی که غلامحسین پنج ساله بود، فوت کرد. او در سال ۱۳۶۳ زمانی که دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد بود داوطلبانه به جبهه‌های جنگ ایران و عراق رفت. مظفری پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در سال ۱۳۷۲ در رشته مهندسی کشاورزی به فعالیت در سازمان جهاد دانشگاهی مشهد مشغول فعالیت و در سال ۱۳۷۷، رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان شد.

همچنین او در خرداد ۱۳۷۷ از سوی وزیر وقت، در دولت سید محمد خاتمی، به عنوان «نخستین فرماندار بومی کشور در شهرستان نیشابور» (بومی از ابتدای تأسیس شهرداری نیشابور) آغاز به فعالیت کرد و تا اسفند ۱۳۷۹ در مقامِ فرمانداری نیشابور باقی ماند.

پس از دوران فرمانداری به سمت معاونت برنامه‌ریزی و اداری – مالی استانداری خراسان منصوب شد. نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی شهرستان نیشابور، مدیریت بانک شهر و معاونت استانداری استان تهران از فعالیت‌های بعدی مظفری است.

مظفری در سال ۱۳۹۷ از سوی مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب و در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ از مقام مدیر عاملی برکنار شد.

«محمدرضا بابایی» استاندار یزد

۳ استاندار دیگر دولت پزشکیان منصوب شدند + عکس و رزومه

محمدرضا بابایی متولد سال ۱۳۴۵ در محله اکبرآباد یزد است.

سوابق استاندار جدید یزد شامل کارشناس صنایع در استانداری یزد سال ۶۹، کارشناس تولید و بهره وری سال ۷۳، رییس اداره امور مالی استانداری یزدسال ۷۴، بخشدار اشکذر سال ۷۵، معاون فرماندار یزد سال ۷۹، مدیرکل اداری مالی استانداری یزد سال ۸۰، فرماندار مهریزسال ۸۳ در استانداری یزد، معاون پشتیبانی آب منطقه‌ای در سال ۸۵ و از سال ۸۶ معاون برنامه ریزی استانداری یزد است.

در سال ۸۳ به عنوان رئیس هیات فوتبال استان یزد انتخاب و در سال ۸۵ به عنوان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهید قندی یزد منصوب شد.

وی در سال ۹۰ به عنوان رئیس هیات دوچرخه داری استان یزد انتخاب و همچنان در این سمت مشغول به همکاری با ورزش استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر