جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: شخصیت اصلی داستان، «اسماعیل» نام دارد که به همراه خانواده پرجمعیت و کشاورز خود در خانه‌ای بزرگ واقع در کوچه «خندق» در محله «قلعه» برازجان و در جوار «قلعه مشهور سالم خان» زندگی می‌کند و داستان این کتاب هم...
نویسنده : آذر حسینی
کد خبر: ۲۰۱۰۲۷۵
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶
فکرشهر

«قلعه» نام جدیترین رمانی است که با پرداختن به بخشی از تاریخ و فرهنگ و مردمان شهر برازجان در گذشته‌های نه چندان دور، وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش «فکرشهر»، این کتاب که در قالب خاطره گویی و داستان نگارش شده به قلم «داریوش محمدزاده فرد»، است و در ۷ فصل و ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده در قالب بازگویی خاطراتی که در طول زمان از دیگران شنیده، در قالب داستان، گوشه‌ای از بافت تاریخی و فرهنگی، تمدن، آموزش، مردم شناسی و حتی جغرافیایی شهر برازجان در سال‌های دهه ۳۰ و ۴۰ را واکاوی کرده و به ثبت رساند؛ داستان و خاطره گویی که از سال ۱۳۲۹ تا ۱۳۸۹ را در بر می‌گیرد.

پرداختن به قدیمی‌ترین محله شهر برازجان، «قلعه» و البته «قلعه» مشهور موجود در آن که جزو آثار تاریخی از بین رفته این شهر است، زوال تاریخ و تمدن، بی توجهی مردم و فراموشی و تغییرات رخ داده را نشان دهد. 

«قلعه» وارد بازار کتاب شد/ روایتی از سال های دهه ۳۰ و ۴۰ شهر برازجان

شخصیت اصلی داستان، «اسماعیل» نام دارد که به همراه خانواده پرجمعیت و کشاورز خود در خانه‌ای بزرگ واقع در کوچه «خندق» در محله «قلعه» برازجان و در جوار «قلعه مشهور سالم خان» زندگی می‌کند و داستان این کتاب هم حول محور این شخصیت و خانواده، دوستان و همسایگانش، شرایط و وقایع رخ داده در محله و روایاتش می‌گذرد. 

نویسنده که نزدیک به ۲۰ سال است در تهران زندگی می‌کند، کتاب «قلعه» را بر اساس روایات و خاطرات کسانی که دهه ۳۰ و ۴۰ در برازجان زندگی می‌کردند به ویژه «دکتر ناصر باباعلی حقیقی» در مدت ۴ سال نوشته است.

علاقه مندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های سطح شهر برازجان تهیه نمایند.

درباره نویسنده

«داریوش محمدزاده فرد» متولد ۱۳۵۴ در شهر برازجان و اصالتا نیز برازجانی است و لیسانس ادبیات انگلیسی دارد و آخرین مدرک تحصیلی وی نیز کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست است. 

کتاب «قلعه»، نخستین اثر این نویسنده برازجانی است.

«قلعه» وارد بازار کتاب شد

نویسنده کتاب

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر