پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۳۵۶
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، گفت: ۳۶.۵ درصد از ولادت‌ها در پنج سال اول زندگی زوج‌ها بوشهری به ثبت رسیده است.

به‌ گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ١٣٧ ولادت در استان بوشهر به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ٣.٢ کاهش داشته است.

وی افزود: ۱۷۹ ولادت در تابستان بیشتر از فصل بهار امسال بوده که نشان دهنده افزایش ۶ درصدی میزان ولادت‌ها در استان است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: از میان نوزادن متولد شده در این مدت سه هزار و ٢٢٠ نوزاد پسر و ٢ هزار و ٩١٧ نوزاد دختر بوده است.

وی با بیان این‌که در ۲ ماهه امسال به ازا هر ۱۰۰ دختر نزدیک به ١١١ پسر متولد شده است، اضافه کرد: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال گذشته ١٠٨ بوده که نشان می‌دهد متولدین پسر در استان بوشهر بیشتر شده است.

پاسالار میانگین سن مادران در استان بوشهر را نسبت به میانگین کشوری بیشتر عنوان کرد و افزود: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند ٢٧.۶ است که این میانگین در کشور ٢٧.۴ ثبت شده است.

وی با اشاره به این‌که در شهرستان دیلم مادران به طور میانگین در سن ٢۵.١ سال دارای فرزند می‌شوند و این شاخص از میانگین استانی کمتر است، اضافه کرد: میانگین سن مادران در سه شهرستان بوشهر، گناوه و جم از میانگین استان و کشور بیشتر است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین گفت: ٧٢.٧ درصد از ولادت‌های استان مربوط به مادران کمتر از ٣۵ سال است.

وی اظهار داشت: بیشترین ولادت‌های استان مربوط به مادران ٣٣ ساله و پدران ٣۴ ساله است.

پاسالار به فاصله ازدواج زوج‌ها تا فرزندآوری اشاره کرد و افزود: ٣۶.۵ درصد از ولادت‌ها در پنج سال اول زندگی زوج‌ها، ٢٨.٧ ولادت‌ها در فاصله ۶ تا ١٠ سال و ٣٣.٨ درصد از ولادت‌ها پس از گذشت ١٠ سال از زندگی زوج‌ها رخ می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر