دوشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر: اخترشناس افزود: همچنین بهسازی گردنه خون و کلمه به مناقصه رفته و تا هفته آینده پیمانکار مشخص می‌شود و مسیر دهقاید به برازجان نیز...
کد خبر: ۲۰۱۱۷۹۰
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
فکرشهر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در حال حاضر استان بوشهر به کارگاه راهداری و حمل‌ونقل تبدیل شده است.

به گزارش «فکرشهر»، «عبدالکریم اخترشناس»، در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهارداشت: در حال حاضر در استان ١۴۵ پروژه فعال به ارزش بیش از ٢١٠٠ میلیارد تومان در حال کار هستند که استان را به کارگاه راهداری و حمل‌ونقل تبدیل کرده است.

وی بااشاره به نقاط حادثه خیز و مسیر‌های پرخطر در جاده‌های استان بوشهر، بیان داشت: در مورد پیچ‌های خطرناک در جاده برازجان شیراز، ٣ نقطه دیگر در گردنه دالکی مانده که در چند روز آینده برطرف خواهند شد تا تعهدات استان به وزارت به پایان برسد و محور آبدان به دوراهک و محور دیلم به بهبهان، پل کاکی شیخیان فاز دوم جاده سعدآباد به وحدتیه و تعدادی پروژه دیگر از جمله مواردی هستند که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

اخترشناس افزود: همچنین بهسازی گردنه خون و کلمه به مناقصه رفته و تا هفته آینده پیمانکار مشخص می‌شود و مسیر دهقاید به برازجان نیز به زودی به مناقصه خواهد رفت. همچنین در جاده «گندم‌ریز»، چند نقطه احتیاج به بازکردن و اصلاح دارد که در برنامه داریم انجام دهیم ولی برای تعریض جاده، در بودجه سال آینده باید برای آن پیش‌بینی انجام دهیم.

طرح قبلی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز به دلیل افزایش هزینه‌ها دیگر قابلیت اجرا ندارد/ دنبال طرح جدیدی هستیم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر درباره ورودی شهر برازجان از سمت شیراز نیز گفت: طرحی که سالیان قبل برای ورودی برازجان وجود داشت به دلیل افزایش هزینه‌ها منتفی شده و دیگر قابلیت اجرا ندارد و به همین دلیل در طرح جدید با همفکری فرمانداری و شهرداری برازجان دنبال طرحی که قابلیت اجرا داشته باشد، هستیم.

وی اضافه کرد: برای ورودی برازجان دنبال طرح مناسب هستیم و چند طرح نیز در دست بررسی است که امیدواریم به زودی یکی از طرح‌ها نهایی شده و بتوانیم آن را آغاز کنیم.

طرح قبلی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز به دلیل افزایش هزینه‌ها دیگر قابلیت اجرا ندارد/ دنبال طرح جدیدی هستیم/ فرهنگ رانندگی باید تغییر کند تا نیاز به سرعت کاه نداشته باشیم/ در حال حاضر استان بوشهر به کارگاه راهداری و حمل‌ونقل تبدیل شده است

عبدالکریم اخترشناس، اضافه کرد: در کل استان، ۴ روستا باقی مانده که دارای راه نیستند و تلاش داریم که این ۴ مورد را نیز رفع کنیم.

اخترشناس با بیان این که «۶٠ درصد از تصادفات و حوادث استان بوشهر در بزرگراه اتفاق افتاده است»، افزود: در این زمینه، در یک سال گذشته ٩ درصد کاهش داشتیم و در این بین تصادفات فوتی ١۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در استان، ۵٣ دوربین کنترل سرعت و ١٩ دوربین ترددشمار وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون بیش از ١٨ میلیون تردد داشته‌ایم و بیش از ۴ میلیون مسافر نیز با اتوبوس جابجا شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش، ١۶ هزار دانش‌آموز و بیش از ٨ هزار نفر موتورسوار را آموزش داده‌ایم.

فرهنگ رانندگی باید تغییر کند تا نیاز به سرعت کاه نداشته باشیم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر درباره سرعتگیر‌ها و سرعتکاه‌ها نیز گفت: ما به طور کلی با سرعت کاه مخالفیم، چون هم احداث آن هزینه بر است و هم نگهداری و شرایط آن، اما فرهنگ رانندگی باید تغییر کند تا نیاز به سرعت کاه نداشته باشیم.

به گزارش «فکرشهر»، این نشست روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر