پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان بوشهر گفت: سیاست این نهاد کاهش مدت زمان حمایت از خانواده های زیر پوشش به کمترین زمان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنهاست.
کد خبر: ۲۰۵۳
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان بوشهر گفت: سیاست این نهاد کاهش مدت زمان حمایت از خانواده های زیر پوشش به کمترین زمان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنهاست.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرید محبی روز چهارشنبه در آیین واگذاری خودروهای طرح اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر افزود: این کمیته پس از شناسایی استعدادها و نیازهای خانواده زیر پوشش به آنها مشاوره شغلی می دهد و اگر نیاز به آموزش داشته باشند به آموزشگاه های فنی و حرفه ای معرفی می کند.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای مهارت های شغلی هستند به طور مستقیم تسهیلات اشتغال زایی دریافت می کنند و آنانی که نهارت ندارند پس از فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برای دریافت وام اشتغال معرفی می شود.

محبی ادامه داد: از مجموع اعتبارات اشتغال زایی کمیته امداد 70درصد به خانواده های تحت پوشش و 30 درصد نیز به صورت موردی به افراد متقاضی دارای شرایط تخصیص می یابد که این امر باعث شده این افراد پیش از رفتن زیر پوشش کمیته امداد زمینه توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم می شود.

وی بیان کرد: پارسال با 350میلیارد ریال منابع بانکی زمینه اشتغال چهار هزار و 576نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد در استان بوشهر فراهم شده است.

در این آیین برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد استان هشت دستگاه خودرو وینگل دوکابین به مددجویان تحویل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: برای خرید این خودروها سهم هر متقاضی 30میلیون ریال، وام کمیته امداد 185میلیون ریال و 150میلیون ریال نیز به عنوان وام بانکی تامین شده است.

محبی افزود: استان بوشهر 20 سهمیه داشته که اکنون هشت خودرو تحویل شده و مابقی نیز در تهران آماده تحویل هستند.

وی یادآور شد: همچنین تعداد 15دستگاه خودرو تک کابین و پنج دستگاه خودرو ون نیز جزو سهمیه استان بوشهر است. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر