سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دشتی گفت: سال گذشته بیش از 8 هزار نفر از سراسر کشور با همکاری هیئت کوهنوردی جا شک از گنبد نمکی دشتی دیدن کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، ابوالقاسم خشنود امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان دشتی گفت: سال گذشته بیش از 8 هزار نفر از سراسر کشور با همکاری هیئت کوهنوردی جا شک از گنبد نمکی دشتی دیدن کردند.\n\nرئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دشتی افزود: در ایام نوروز امسال تعداد 4 هزار نفر از این گنبد نمکی که به‌عنوان عروس کوه‌های جهان مطرح است، دیدن کردند.
کد خبر: ۲۱۱۴۲
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دشتی گفت: سال گذشته بیش از 8 هزار نفر از سراسر کشور با همکاری هیئت کوهنوردی جا شک از گنبد نمکی دشتی دیدن کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم خشنود امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان دشتی گفت: سال گذشته بیش از 8 هزار نفر از سراسر کشور با همکاری هیئت کوهنوردی جا شک از گنبد نمکی دشتی دیدن کردند.

\n\n

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دشتی افزود: در ایام نوروز امسال تعداد 4 هزار نفر از این گنبد نمکی که به‌عنوان عروس کوه‌های جهان مطرح است، دیدن کردند.

\n\n

وی ادامه داد: اسکان و راهنمایی دکتر فیلیپ کروچه و همسرش از فرانسه و بازدید از غارهای گنبدهای نمکی دشتی، اسکان و راهنمایی جمعی از اعضای انجمن غارنوردی ایران و تأمین راهنما برای کانون بهین شهر من بوشهر از برنامه‌های این هیئت در ایام نوروز بوده است.

\n\n

خشنود خاطرنشان کرد: راهنمایی گروه 40 نفره کوهنوردی دشتی‌های مقیم تهران، راهنما و اسکان گروه کوهنوردی از شیراز، راهنما و اسکان گروه اعزامی بهبهان از گنبد نمکی دیدن کردند.

\n\n

وی راهنما و اسکان گروه کلوت نوردی یزد، تهران، شیراز، کرمانشاه و بازدید از کلوت‌های مند و بازدید از گنبدهای نمکی دشتی را از دیگر برنامه‌های این هیئت عنوان کرد.

\n\n

خشنود گفت: راهنما و اسکان چهار گروه کلوت نوردی لواسان تهران و بازدید از کلوت های مند دشتی و گنبد نمکی، راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی در منطقه تفریحی وکوهستاتی بنگه، راهنمایی گروه اعزامی از اصفهان، مشهد، بابل، آمل، قم و از برنامه‌های ایام نوروزی هیئت کوهنوردی دشتی بود که توسط اعضای راهنما از جاشک و دشتی انجام شد.

\n\n

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های کوهنوردان سراسر کشور ریختن زباله در محیط‌های گردشگری است که هیئت کوهنوردی دشتی تعدادی از کیسه‌های زباله با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان در اختیار گردشگران قرارداد که این امر باعث شد تا در نقاط مختلف شهرستان در روز طبیعت با کمک مسافران و گردشگران نوروزی تمام زباله‌ها در (کوه مند، بنگه، شیرینه،- تنگ سدر، تنگه برد سیلاخ، چاه چاهو) و مناطق کوهستانی جمع‌آوری شود.

\n\n

خشنود دوره آموزشی مقدماتی، کوه‌پیمایی صعودهای ورزشی سنگ طبیعی و کار با قطب‌نما با همکاری فدراسیون و آموزش کمک‌های اولیه سه دوره شامل کمک‌های اولیه عمومی، امداد و کمک‌های اولیه نجات با همکاری جمعیت هلال‌احمر را مهم‌ترین برنامه‌های هیئت کوهنوردی شهرستان دشتی در سال جاری عنوان کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر