پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، از ساکنان محیط پیرامونی شرکت‌های نفت و گاز در عسلویه دفاع کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت نفت به محیط پیرامونی خود شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، مصطفی سالاری در اختتامیه ششمین جشنواره ملی روز خلیج‌ فارس که در دانشکده نفت و گاز دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از محورهای مهمی که در زمینهٔ نفت و گاز باید در استان بوشهر مدنظر قرار گیرد، توسعه اجتماعی، علمی و فرهنگی حوزه پیرامونی نفت و گاز است و در این حوزه‌ها باید کارهای بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۲۲۱۵۲
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، از ساکنان محیط پیرامونی شرکت‌های نفت و گاز در عسلویه دفاع کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت نفت به محیط پیرامونی خود شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، مصطفی سالاری در اختتامیه ششمین جشنواره ملی روز خلیج‌ فارس که در دانشکده نفت و گاز دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از محورهای مهمی که در زمینهٔ نفت و گاز باید در استان بوشهر مدنظر قرار گیرد، توسعه اجتماعی، علمی و فرهنگی حوزه پیرامونی نفت و گاز است و در این حوزه‌ها باید کارهای بیشتری انجام شود.

\n\n

وی با اشاره به پیوند ناگسستنی پالایشگاه آبادان با مردم حوزه پیرامونی خود، افزود: با وجود اینکه پارس جنوبی بزرگ‌ترین رویداد تاریخ صنعت ایران است اما باید پیوند اجتماعی با نفت و گاز را در عسلویه بیشتر می‌کردیم.

\n\n

استاندار بوشهر تصریح کرد: از جامعه دانشگاهی انتظار داریم برای پیوند اجتماعی بیشتر پارس جنوبی با مردم ساکن این محیط راهکارهای مختلفی را شناسایی و عملیاتی کنند تا دیدگاه اجتماعی در پارس جنوبی و عسلویه ساختاری و نهادینه شود.

\n\n

سالاری بیان کرد: سال‌هاست که حوزه مسائل اجتماعی نفت و گاز در عسلویه غفلت کردیم اما اگر این غفلت بیشتر شود همه باید پاسخگوی عواقب آن باشیم.

\n\n

وی اضافه کرد: تلاش‌های شخصی و سلیقه‌ای مشکلات ساختاری در پیوند صنعت و عرصه اجتماعی در عسلویه را حل نمی‌کند، اکنون مشکلات زیست‌محیطی و برخی آسیب‌های مهم اجتماعی، مردم ساکن عسلویه و پیرامون شرکت‌های نفت و گاز را آزار می‌دهد.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی در منطقه پارس جنوبی وضعیت خوبی را در آن منطقه نشان نمی‌دهد و اگر به این معضل توجه نشود آسیب‌ها جدی‌تر هم خواهند شد.

\n\n

سالاری اظهار داشت: دانش‌بنیان بودن را فقط فنی نمی‌دانیم بلکه افرادی که پیرامون محیط صنعتی عسلویه زندگی می‌کنند مردمی فهیم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

\n\n

وی با تأکید بر نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در عرصه نفت، گفت: نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در عرصه نفت ضرری ندارد ضمن اینکه هزینه‌های اجتماعی صنعت نفت را هم کاهش می‌دهد.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: پیوند اجتماعی نفت با مردم مفید بوده و ضرری ندارد و با تمام این احوال مردم استان بوشهر آمادگی داشته و دارند تا از صنعت نفت حمایت کرده و پشتیبان آن باشند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر