چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست مجمع مشورتی توسعه شهرستان دشتستان و بخش مرکزی برگزار شد و احکام اعضاء به آن ها تقدیم گردید...
کد خبر: ۳۱۹۳۶
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: نشست مجمع مشورتی توسعه شهرستان دشتستان و بخش مرکزی برگزار شد و احکام اعضاء به آن ها تقدیم گردید.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر، جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان دشتستان و بخش مرکزی با حضور محمدباقر سعادت، رییس مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر، محمد آقایان حسینی، قائم مقام مجمع استان و سایر اعضای استان و شهرستان برگزار شد.

محمدباقر سعادت در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین فعالین حوزه توسعه شهرستان دشتستان گفت: مجمع مشورتی توسعه استان های کشور پس از انتخابات سال 92، زیر نظر دکتر نوبخت تشکیل شد و سال 94 در استان بوشهر شروع به فعالیت و عضو گیری کرد.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر اضافه کرد: این دید نیز نباید وجود داشته باشد که چون در راس مجمع آقای نوبخت حضور دارد پس این نهاد دولتی است؛ اصلا این طور نیست و مجمع، سازمانی غیردولتی بوده و زیرمجموعه دولت نمی باشد.

وی ادامه داد: محور اصلی مجمع که در آیین نامه نیز آمده، استفاده از همه ظرفیت ها از طیف های مختلف است و اینگونه نیست که فقط افراد خاصی بتوانند در آن عضو شوند.

سعادت در پایان گفت: نظر ما بر استمرار کار این مجمع در آینده است تا بتوانیم با کمک و همفکری یکدیگر به پیشرفت استان کمک کرده باشیم. 

محمد آقایان حسینی نیز عنوان داشت: افراد حاضر در جلسه از اقشار و سنین متفاوت هستند.

قائم مقام مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر افزود: بزودی کمیسیون هایی تخصصی توسط اعضای مجمع مشورتی توسعه دشتستان با در نظر گرفتن اولویت توسعه شهرستان تشکیل خواهد شد تا مشکلات و طرح های توسعه ای شهرستان در آن مورد بررسی قرار گرفته و از درون این نشست ها، طرح ها و پیشنهادات مفید، موثر و قابل طرحی ارائه گردد.

در این نشست که جهت اهدای احکام اعضاء به آن ها تشکیل شده بود، موضوعات و دیدگاه های مختلفی مطرح و عنوان شد، که خلاصه ی آن مطالب به شرح زیر است:

- یکی از اهداف اصلی تشکیل مجمع مشورتی، مطالبه گری توسط بدنه اجتماعی است.

 - طراحان این مجمع به نوعی با تشکیل مجمع مشورتی از مردم می خواهند که خود آن ها پیگیر تغییر بوده و آن را دنبال کنند که این مهم با تشکیل کمیته هایی تخصصی قابل انجام است به شرطی که مردم، نخبگان و فعالین بخواهند و با مطالبه گری از پایین به بالا خواستار تغییرات در زمینه های توسعه ای شوند.

- این دیدگاه که تنها وظیفه دولت است که بنشیند و برای ملت برنامه ریزی کند و سپس آن را به اجرا در آورد و اگر آن برنامه ها انجام نشد همه تقصیر ها بر گردن دولت است هیچوقت به نتیجه نخواهد رسید، مگر این که خود بدنه اجتماعی این موضوع را از دولت بخواهد و طلب کند. 

- از دیگر اهداف مجمع این است که دیدگاهها و تفکرات خارج از سیستم  اجرایی و مدیریتی دولت به بدنه دولت وارد شده و بتواند در تحقق اهداف و توسعه مشارکت داشته باشد.

- نگرش بدنه دولت به توسعه به گونه ای است که به احتمال زیاد با دید افرادی که خارج از دولت و از زاویه ای دیگر به آن مینگرند متفاوت است، زمانی می توانیم موفق باشیم که این دو دیدگاه با یکدیگر تلفیق شود.

- توسعه در مجمع مشورتی به معنای گسترش و پراکنده نمودن افکار مثبت کاربردی در سطح جامعه می باشد؛ یعنی هر فرد آن چیزی را که فکر می کند مثبت است، در یک چارچوب منظم ، منطقی و ساختار محور از بدنه اجتماعی به دولت و سازمان برنامه و بودجه انتقال داده و آن را تکثیر کند تا به هدف برسد.

- افراد از طریق مجمع مشورتی می توانند افکار خود را که ممکن است دیده یا شنیده نشود و تریبونی برای بیان آن در اختیار نداشته باشند را از این طریق در اجتماع عنوان کرده و با مطالبه گری از دولت آن را بخواهند و به دست آورند و این با تشکیل همین جمع ها است که به نتیجه می رسد.

- مجمع مشورتی با بررسی دقیق و کارشناسی به وجود آمده و با بزرگترین سرمایه ما که سرمایه اجتماعی است، قرار است همکاری کند.

- در دولت بعد نباید مجمع مشورتی که یک سازمان مردم نهاد است به فراموشی سپرده شود و باید با قوت به کار خود ادامه داده و در راستای پیشرفت جامعه مسوولین را راهنمایی نماید.

- یکی از مزیت های اصلی دشتستان کشاورزی است که به وسیله مجمع مشورتی می توان به آن جان تازه ای بخشید.

- از جمله کارهایی که در سطح کلان باید توسط مجمع در کشور صورت گیرد مسائل بانکی و سود حساب های سپرده است. چون تا وقتی که به این روش عمل می شود مردم حاضر به سرمایه گذاری و ریسک کارآفرینی و بازار رقابتی نمی شوند و بزرگ ترین مشکل اقتصاد مسئله ی بانک ها می باشد. 
 

 

نظرات بینندگان
ا .م
|
-
|
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۷
                        جناب آقای سعادت عضو مجمع مشورتی توسعه استان های کشور و از اعضای اصلی و با نفوذ این مجمع نیز می باشد. امیدوارم مجمع مشورتی توسعه دشتستان و استان بتواند به واسطه نفوذ جناب سعادت  در دولت و نزدیکی ایشان به آقای نوبخت  بعنوان  رئیس مجمع مشورتی توسعه استانهای  کشور و معاون رئیس جمهور  و ریس سازمان برنامه و بودجه نهایت استفاده را برای تعالی و رسیدن به استانی آباد و توسعه یافته بنماید و این فرصت ارزشمند را قنیمت شمارند که البته با مدیریت اقای دکتر آقایان حسینی و توانایی های منحصر بفردی که در ایشان  است به قطع  و یقین چنین خواه\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر