دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۸۴۶
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی گفت: گوشت قرمز فقط از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی خریداری شود.

تولید گوشت قرمز در استان سمنان

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد ایزدی اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و گسترش فعالیت کنه‌های ایجاد کننده بیماری‌هایی همچون تب کریمه کنگو، درصد احتمال آلودگی و  بیماری در دام ها نیز بالا می‌رود.

وی اضافه کرد: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی به‌ویژه در کشتار دام و عدم استفاده از وسایل ایمنی و حفاظتی همچون ماسک، روپوش و دستکش امکان انتقال این بیماری به انسان وجود دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: بیماری CCHF یا تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو در دام‌ها علائم شاخصی ندارد و از جمله راه‌های انتقال بیماری می‌توان به تماس با دام‌های آلوده و گزش کنه‌ها، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده هنگام ذبح، دستکاری و له کردن کنه‌ها و تماس با خون و ترشحات و نمونه‌های بافتی بیماران آلوده اشاره کرد.

وی بیان کرد: به دامداران توصیه می‌شود برنامه منظم برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام داشته و به انجام سم پاشی بدن و جایگاه دام‌ها توجه ویژه کنند و در جابجایی دام‌ها حتما گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی اخذ کنند.

ایزدی افزود: شهروندان در خرید گوشت قرمز بسیار توجه کرده و تاکید می‌کنیم از افرادی که به‌صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه و بدون نظارت دامپزشکی اقدام به ذبح دام و عرضه گوشت می‌کنند هیچ‌گونه خریدی انجام نشود زیرا علاوه بر اینکه دام‌های این کشتارهای غیر مجاز تحت نظارت دامپزشکی نبوده و از سلامت آن اطمینانی نیست، گوشت‌های عرضه شده در چنین شرایطی در پیش سرد نگهداری نمی‌شود و بازرسی‌های تخصصی قبل و بعد ازکشتار انجام نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی حتما به کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر