يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۸۴۲
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون در استان طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در شب‌های قدر استان بوشهر رتبه اول کشور در اهدای خون را کسب کرد.

به گزارش فکرشهر، کرامت ناموری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره در اهدای خون مشارکت خوبی دارند و در استان بوشهر نیز شاهد استقبال مردم از برنامه اهدای خون هستیم.

وی به روند خون‌گیری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در حالی که نیاز به خون در همه ماه‌ها ثابت است، اهدای خون در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد و نیاز به خون بیشتر می‌شود و به همین دلیل تلاش می‌شود که شرایط برای خون‌گیری در ساعات مختلف شبانه‌روز فراهم شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به استقبال گسترده مردم از پایگاه‌های انتقال به‌ویژه در شب‌های قدر اشاره کرد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی مراجعه کنندگان به پایگاهای ثابت و سیار انتقال خون استان بودیم.

وی به دریافت سه هزار و ۲۴ واحد خون طی ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: میزان خون اهداء شده در رمضان امسال ۹ درصد افزایش داشته است.

ناموری بیان کرد: در شب‌های قدر شاهد افزایش ۴۵ درصدی اهدای خون در استان بودیم که استان بوشهر در این زمینه رتبه نخست کشور را کشب کرد.

وی همچنین از افزایش چهار درصدی میزان مشارکت بانوان بوشهری در رمضان امسال خبر داد و اضافه کرد: ۵۴ درصد از اهداکنندگان خون در استان بوشهر به طور مستمر خون می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر