چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۸۷۵
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطالعات زیست محیطی برای راه اندازی طرح های پتروشیمی شمال استان بوشهر انجام شده است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدرضا نعمت‌زاده چهارشنبه شب در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر، اظهار داشت: منطقه ویژه یکی از ظرفیت های بزرگ سرمایه گذاری است و برای این طرح ها علاوه بر انجام مطالعات زیست محیطی خوراک این مجتمع نیز تامین شده است.

وی افزود: جهت اجرای شرکت های پتروشیمی در این منطقه تمام زیر ساخت ها مانند انتقال گاز طبیعی، گاز اتان و میعانات گازی انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  عنوان کرد: این پروژه نقش اساسی در رونق بخشیدن به تولید، اشتغال و صادرات دارد و مناطق اطراف نیز شامل این رونق خواهد شد.

نعمت زاده تصریح کرد: در زمان تحریم این گونه پروژه ها با رکود مواجه بود اما اکنون با برقراری ارتباط با کشور های خارجی میتوانیم فاینانس خارجی در این زمینه  جذب کنیم.

وی بیان کرد: با آغاز عملیات این طرح پنج مجتمع پتروشیمی در منطقه شمال استان بوشهر ساخته می شود و تولیدات آن محصولات پلیمری است که موجب توسعه سند پایین دستی نیز می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: دریا تاثیر خوبی در توسعه سرمایه گذاری دارد و استفاده صحیح از این ظرفیت می تواند موجب تبدیل شود این استان به قطب تولید و اشتغال کشور گردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر