دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۷۱۲
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به فرا رسیدن نیمه دوم سال و بهتر شدن آب و هوای استان عملیات مراقبت و آبیاری نهالکاری سنواتی در دشتستان به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون به مدت ۱۲ ماه منابع طبیعی استان در سطح عملیاتی به وسعت هزار و ۳۲۰ هکتار در بخش های مرکزی، شبانکاره، ارم و  بوشکان شهرستان دشتستان عملیات مراقبت و آبیاری نهالکاری داشته است.

مهاجری میزان اعتبار این حجم نهال‌کاری را ۳۴۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: این اقدام بدون شک تاثیر خوبی بر توسعه فضای سبز منطقه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به پروژه تجهیز پارک جنگلی سرکره دشتستان نیز گفت: در این پروژه شاهد احداث شش دستگاه آلاچیق، احداث یک دستگاه سرویس بهداشتی، تکمیل برق‌رسانی و روشنایی این پارک بودیم و این پارک نیز در نیمه دوم سال و با تغیرر آب و هوای استان میزبان مردم منطقه خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر میزان اعتبار هزینه شده در پارک جنگلی سرکره را ۱۳۰ میلیون تومان دانست.

وی اظهار داشت: تولید نهال در شهرستان دشتستان با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیون تومان از دیگر اقداماتی است که انشاءالله در نیمه دوم سال در بخش بیابان زدایی این شهرستان هزینه خواهد شد.

مهاجری ادامه داد: در یک سال گذشته تعداد ۸۰ هزار اصله نهال بیابانی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان تولید شده است و آماده  کاشت در نیمه دوم سال است.

وی مدیریت رواناب با احداث هلالی آبگیر را از نیز از دیگر اقدامات مهم انجام شده در دشتستان عنوان کرد و یادآور شد: این کار نیز در سطح عملیاتی به وسعت۴۰ هکتار و با میزان اعتبار ۳۰ میلیون تومان در بخش شبانکاره انجام شده است و انتظار می رود با بارش های نیمه دوم سال بر تقویت سفره‌های زیر زمینی اثر گذار باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر