سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۹۶۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: پروفسور سید یوسف اردبیلی جراح مغز و اعصاب در کشور اسلونی درگذشت.

به گزارش فکرشهر از مند، وی در سن 50 سالگی به دلیل تومور مغزی درگذشت و قرار است پیکر وی روز شنبه به بوشهر که زادگاه پدری اش می باشد منتقل گردد تا روز یکشنبه در شهر بوشهر تشییع شود. 

مرگ این پروفسور در رسانه های کشور اسلونی و برخی رسانه های اروپایی بازتاب داشت.

ایشان فرزند سید علی اردبیلی است که اصالتا اهل شهر شنبه شهرستان دشتی می باشد و البته سالها ساکن کویت بودند. اکنون منزل پدری ایشان در محله بنمانع شهر بوشهر می باشد.

وی که برای تحصیل به اروپا سفر کرد، پس از اتمام تحصیل در کشور اسلونی اقامت داشت و بسیار مورد توجه محافل علمی و پزشکی اروپا و پروفسور سمیعی بودند.

در سفری که پروفسور سمیعی جراح بنام ایرانی برای بازدید از پروژه ساخت بزرگترین مرکز فوق تخصص مغز و اعصاب خاورمیانه تعدادی از  جراحان ایرانی تبار مطرح مغز اعصاب جهان  را  با خود به تهران آورده بود.  یکی از همراهان وی، مرحوم پروفسور اردبیلی بود.

متاسفانه ایشان دچار تومور مغزی شدند و چند سال با این بیماری دست به گریبان بودند که با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام شد روز پنجشنبه دار فانی را وداع کردند.

قرار است روز شنبه پیکر وی به بوشهر انتقال یافته و روز یکشنبه ساعت 15 از بهشت صادق بوشهر تشییع و در امامزاده محمدباقر (ع) کوی خواجه ها خاکسپاری شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر