سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۸۰۶۹
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی با حضور ۶۴ نفر در بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمیده ماحوزی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی اظهار داشت: شعر یک هنر ملی و تاریخی است و فرهنگ در بطن و متن آن است، تعالی و رشد و گسترش آن طبیعی است ما با ادبیاتی سر و کار داریم که چکیده تجربه ی تاریخی و فرهنگی ملت ماست و به این دلیل حامل معرفت است.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی مشاعره رضوی، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، سیره نبوی و ائمه معصومین (ع) و آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا (ع) است که امری پسندیده و مهم در این راستا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این جشنواره یکی از برکات حضور حضرت رضا (ع) در این کشور است که نصیب هنرمندان و دانش آموزان ما شده و از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف جشنواره‌های دیگر که دوام چندانی نداشتند و مستمر برگزار نشدند، این جشنواره از معتبرترین و ماندگارترین جشنواره‌های کشور است.

ماحوزی بیان کرد: از اهداف مهم این جشنواره می‌توان به بستر سازی و ایجاد زمینه انتقال فرهنگ و سبک زندگی، معارف سازنده و نورانی اسلام و اهل بیت (ع) به نسل امروز و همچنین پیوند مردم با آموزه‌های رضوی اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور ۶۴ مشاعره‌کننده در این جشنواره، بیان کرد: این افراد از بوشهر، فارس، کرمان، خراسان شمالی، تهران، خراسان جنوبی، کهگلویه و بویراحمد، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در این رویداد فرهنگی و هنری به هشت نفر اول هر گروه که به مرحله نهایی می‌رسند لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی اهداء می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر