جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یکی از اعضای روستای شورای اسلامی روستای دویره از وزیر کشور خواسته که این روزتا را به عنوان پایلوت اشتغال روستايي استان بوشهر انتخاب کند...
کد خبر: ۳۸۴۲۳
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۳

فکرشهر: یکی از اعضای روستای شورای اسلامی روستای دویره از وزیر کشور خواسته که این روزتا را به عنوان پایلوت اشتغال روستايي استان بوشهر انتخاب کند.

به گزارش فکرشهر، مرتضی رحمانی فرد که این نامه را در حاشيه جلسه معارفه استاندار جديد بوشهر به وزير كشور داده، در متن این نامه که نسخه ای از آن برای فکرشهر ارسال شده، آورده:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
 
مقام محترم عالی وزارت کشور

با سلام

احتراما باستحضار می رساند روستای دویره با جمعیتی بالغ بر 5600 نفر، از توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر(روستای معین شهر بوشهر) با توجه به اسکان دائم بیش از 200 خانوار کمیته امداد و  بدلیل قرار گرفتن درموقعیت جغرافیایی مناسب (در کنار اتوبان بوشهر- برازجان) دارای قابلیت ها و مزیت های رقابتی درحوزه های مختلف از جمله  پرورش شتر، کشت کلزا و کنجد، کشت آلوئه وراء، تولید صنایع دستی، فرآوری و بسته بندی حبوبات و سبزیجات، تولید نان محلی، تولید ترشیجات محلی، تولید محصولات خارج از فصل گلخانه و ... می باشد.

از طرفی نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع ایجاد زمینه های اشتغال پایدار در مناطق روستایی با اولویت مناطق محروم در راستای فصول متعدد بندهای 24 گانه ابلاغی معظم له پیرامون اقتصاد مقاومتی که توجه ویژه ای به ظرفیت های داخل کشور دارد و موجب شد مجلس شورای اسلامی اخیرا با تصویب طرحی مبلغ يك ميليارد دلار از تسهیلات صندوق توسعه ملی را به منظور توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی به تصویب برساند.

باعنایت به مراتب فوق و نظر به تصویب نامه اخیر هیات محترم وزیران در شرح و چگونگی تخصیص این منابع ارزان قیمت در روستاهای کشور، خواهشمند است  دستور فرمائید "روستای دویره" بعنوان پایلوت اجرائی "اشتغال روستایی" در استان بوشهر انتخاب گردد.
قبلا از عنایت حضرتعالی کمال امتنان بعمل می آید.

با سپاس
مرتضی رحمانی فرد
شورای اسلامی روستای دویره»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر