دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۸۸
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پایان یافتن فصل گرما و خنک شدن تدریجی هوا، عملیات آبیاری نهال‌های کاشته شده در سه سال اخیر نیز به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله در راستای بیابان‌زدایی و کاهش شدت فرسایش بادی، در اراضی بیابانی مانند ماسه‌زارها و تپه‌های شنی، نهال‌کاری انجام می‌شود که سه یا چهار سال نیز مراقبت و آبیاری می‌شوند تا تبدیل به درخت شوند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در سطح استان داریم که نقش مهمی در کاهش اثرات منفی طوفان‌های گرد و غباری داشته و برخی از این توده‌های جنگلی حتی به پارک جنگلی تبدیل شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: گونه‌های مورد استفاده در طرح توسعه جنگل‌های دست کاشت استان شامل گونه‌های بومی و سازگار با شرایط خشکی و با نیاز آبی کم مانند کنار و انواع آکاسیا و کهور هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شدت روند بیابان‌زایی، رویکرد مشارکت مردمی در بیابان‌زدایی یک راهکارمهم است که الگوی موفق آن در شهرستان دشتستان بخش شبانکاره در حال اجرا هست.

مهاجری اظهار داشت: مشارکت مردمی با تشکیل تعاونی فراگیر و با حضور داوطلبان مردمی و با سرمایه خود مردم تشکیل شده و پروژه‌های بیابانزدایی نیز توسط این تعاونی‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره آمادگی دارد در راستای بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز استان در صورت ارایه طرح و در قالب قوانین منابع طبیعی، اقدام به انعقاد قرارداد برای کاشت نهال به صورت بادشکن اطراف مزارع یا به صورت جنگل‌کاری اقتصادی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر