جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۴۴۳
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوشهر گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، 98.5 درصد از مردم استان بوشهر از نظر ابتلا به مواد مخدر پاک هستند

به گزارش فکرشهر از فارس، ارسطو ترکمان‌منش بعد از ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مصرف موادمخدر، مشارکت همگانی مردم با برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر است تا سبب عقیم‌شدن فعالیت گروه‌هایی شود که اقدام به تولید و عرصه موادمخدر در جامعه می‌کنند.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال این است که فعالیت‌های خود را اجتماعی و مردم‌محور کند تا ضمن فعال‌کردن قشرهای مختلف برای مشارکت در این بخش، نوجوانان و جوانان را از خطر آلوده‌شدن نجات دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تسریع کرد: در این راستا بخش عمده فعالیت این ستاد بر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی هدف‌گذاری شده که برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مدارس، دانشگاه‌ها و نقاط روستایی و عشایری بر این مبنا انجام می‌شود.

ترکمان‌منش تصریح کرد: با توجه به این که سازمان‌های مردم نهاد، تاثیرگذاری مناسبی در جامعه هدف دارند سعی ما بر این است که از این ظرفیت بی‌بدیل برای مبارزه با مواد مخدر و آگاه‌سازی جامعه استفاده کنیم.

وی با اعلام این که استان بوشهر از جمله استان‌های پاک از نظر آلودگی به مواد مخدر در سطح کشور است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، 98.5 درصد از مردم استان بوشهر از نظر ابتلا به مواد مخدر پاک هستند که ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد سالم، مراکز ترک اعتیاد نیز در سطح استان فعال شده و آن دسته از معتادین کارتن‌خواب نیز برای ایمن‌سازی جامعه به اردوگاه‌های مخصوص منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اعلام حمایت این شورا از معتادین بهبودیافته برای برگشت به جامعه، گفت: به این دسته افراد نیز 10 میلیون تومان وام  با کارمزد چهاردرصد جهت راه‌اندازی شغل تسهیلات پرداخت می‌شود.

ترکمان‌منش در خصوص کشفیات مواد مخدر در هشت ماه امسال  اظهار داشت: طی این مدت 14.5 تن انواع موادمخدر از سوداگران مرگ کشف شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر