دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۹۷۲
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: سرپرست فرمانداری شهرستان دشتی گفت: زلزله 6.1 دهم در مقیاس ریشتر شنبه و طسوج شهرستان دشتی در سال 1392 بیش از 100 میلیارد تومان خسارات مالی وارد کرد .

به گزارش فکرشهر از فارس، محمد حسینی صبح امروز در همایش یک‌روزه پیشگیری و مدیریت بحران در مناطق زلزله‌خیز شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار داشت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر خورموج و بسیج مهندسین سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی در سالن شهدای فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش خورموج برگزار شد.

وی افزود: تفکر بسیج به‌ فرمان تاریخی حضرت امام (ره) شکل گرفت و خدمات بسیج در هشت سال دفاع مقدس و سازندگی بر کسی پوشیده نیست و خدمات اثرگذار بسیج در زلزله اخیر کرمانشاه قابل‌تقدیر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتی گفت: از سال 1383 تاکنون بیش از 250 زلزله با قدرت بیش از سه ریشتر در شهرستان دشتی اتفاق افتاده است.

حسینی ادامه داد: زلزله 6.1 دهم در مقیاس ریشتر که ساعت 16:22 دقیقه روز 20 فروردین 1392 در عمق 12 کیلومتری زمین در شهرستان دشتی استان بوشهر رخ داد ۳۷ نفر کشته و حدود ۸6۰ مجروح بجای گذاشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتی عنوان کرد: این زمین‌لرزه باعث تخریب 10 تا 100 درصد از واحدهای مسکونی شد با  تخریب 9 مدرسه و سه خانه عالم در مجموع 100 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

 وی افزود: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نظارت بیشتری بر ساخت و سازها داشته باشند و باید در زمینهٔ پیشگیری اقدامات مهمی از جمله مقاوم‌سازی ساختمان‌های در حال ساخت صورت گیرد که این امر باعث تلفات کمتری در زمان وقوع زلزله خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: فرهنگ ساختمان‌سازی باید در شهرستان دشتی پایه‌گذاری شود تا مردم از مصالح استاندارد در ساخت‌وساز استفاده کنند و از نظام‌ مهندسی شهرستان دشتی نیز انتظار داریم در زمان استفاده از مصالح مهندسین حضور داشته باشند.

گفتنی است کانون زلزله 6.1 دهم در مقیاس ریشتر که ساعت 16:22 دقیقه روز 20 فروردین 1392 در عمق 12 کیلومتری زمین در شهرستان دشتی استان بوشهر رخ داد در نزدیکی شهر شنبه، 16 کیلومتری شهر کاکی، 21 کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و 90 کیلومتری استان بوشهر به وقوع پیوست  که حدود سه هزار و 100  واحد مسکونی تخریب شد و علاوه بر شهر شُنبه، به 23 روستا از جمله باغان، درویشی، چاهگاه، سنا، کردلان و بن‌بیدآسیب جدی وارد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر