جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۰۶۰
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اجرای هر ساله طرح جنگلانه در سراسر استان بوشهر گفت: شاهد رویش بذرهای بادام در گیسکان شهرستان دشتستان هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری عصر شنبه در بازدید از طرح جنگلانه اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ هکتار از اراضی استان در طرح جنگلانه بذرکاری و نهال‌کاری شده بود که اکنون شاهد رویش نهال‌ها و بذرهای کاشته شده در بخش‌های قابل توجهی از این اراضی هستیم.

وی افزود: رویش شوق‌انگیز بذرهای درخت بادام در منطقه گیسکان شهرستان دشتستان تنها نمونه‌ای از موفقیت‌آمیز بودن این طرح ملی در استان بوشهر است و اکنون پس از یک‌سال شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های منابع طبیعی و دوستدارن طبیعت در این طرح هستیم.

مهاجری خاطرنشان کرد: من این موفقیت را به علاقمندان به طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد تبریک می‌گویم و انشالله به‌زودی شاهد به ثمر نشستن طرح جنگلانه امسال نیز که در بخش وسیع‌تری از اراضی ملی استان اجرا شد، باشیم.

وی موفقیت آمیز بودن طرح جنگلانه در استان بوشهر را نشان دهنده انتخاب صحیح  بذر و عرصه و همچنین مشاوره دادن دقیق کارشناسان منابع طبیعی به  دوستداران طبیعت دانست و افزود: پژوهش های علمی نشان می‌دهد گونه‌های بومی هر منطقه بهترین گزینه توسعه فضای سبز آن منطقه است.

این مقام مسئول یادآور شد: نیروهای توانمند جوامع محلی و گروه‌های مردم نهاد برای احیای مراتع و بیابان استان بوشهر، ظرفیت ارزشمندی است که به‌زودی در هفته منابع طبیعی نیز بار دیگر از وجود آنها بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: مردم بومی بهترین نگهبان درختان مراتع و بذرهای کاشته شده در جای جای مراتع این استان هستند و ما با کمک همین عزیزان و دیگر سازمان‌های مردم نهاد، فضای سبز استان در مراتع و بیابان‌ها را توسعه خواهیم داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: اخیرا نیز طرح ملی جنگلانه برای چهارمین سال متوالی در سطح ۱۸۰ هکتار از مراتع این استان اجرا شد و انتظار داریم بذرهای درخت کنار نیز مانند بادام کوهی جوانه بزند و شادی مضاعفی برای دوستداران به طبیعت استان بوشهر باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر