دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۸۷۹
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه خدمات ارزنده‌ای در 40 سال گذشته به جامعه شده است اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 65 درصد جمعیت روستایی و 4 درصد جمعیت شهری زیر خط فقر بودند و این در حالی است که 35 درصد جمعیت ایران دچار سوء تغذیه بودند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن مصلح با بیان اینکه تولیدات محصولات کشاورزی در قبل از انقلاب تنها مصرف 32 روز مردم تامین می‌کرد افزود: 35 هزار متخصص خارجی در رشته‌های مختلف در کشور حضور داشتند و این در حالی بود که از هند، بنگلادش و پاکستان پزشک وارد می‌کردیم.

خطیب نماز جمعه برازجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 30 درصد جمعیت کشور 90 درصد درآمد کشور را به خود اختصاص داده بودند خاطر نشان کرد: در چنین شرایط شاه با استفاده از بیت المال با هزینه 300 میلیون دلار جشن 2500 ساله برپا می‌کرد.

وی، شکست قدرت پوشالی آمریکا، شوروی و رژیم صهیونیستی، انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران، الگو سازی برای ملت‌ها و فراهم کردن فضا برای آزادی خواهان را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

امام جمعه برازجان اصلی‌ترین مبنای استحکام انقلاب اسلامی را ایمان دینی دانست و گفت: دشمن برای غلبه بر کشور اعتقادات مردم را هدف قرار داده و  ولایت مداری و تقویت بنیه دینی  مهم ترین سنگر مردم در برابر هر نوع فتنه است .

مصلح تاکید کرد: چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده است که اتحاد، ولایت‌مداری و همدلی عامل خنثی شدن توطئه‌هاو فتنه‌ها و پیروزی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی است.

وی، با اشاره به 14 بهمن روز فناوری فضایی خاطر نشان کرد: کشور ما در همه عرصه‌های فناوری مانند فضایی، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و دیگر عرصه‌ها جزو 9 کشور در این حوزه است.

خطیب نماز جمعه برازجان با گرامیداشت روز نیروی هوایی بیان کرد: در روز 19 بهمن 1357 همافران که جمعی از نظامیان متعهد نیروی هوایی بودند در دیدار با  امام راحل در مدرسه رفاه تهران همبستگی خود را برای همیشه با امام(ره) و انقلاب اسلامی اعلام کردند.

امام جمعه برازجان با اعلام نارضایتی مردم دشتستان از کمبود پزشک متخصص در بیمارستان شهید گنجی برازجان افزود: با توجه به اینکه ایران در تربیت پزشک متخصص به حد خودکفایی رسیده ولی شهرستان دشتستان از کمبود پزشک در عذاب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر