يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۱۳۴
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۷

فکرشهر: به مناسبت دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی ساختمان اورژانس ۱۱۵ دوراهک با حضور مسولین شهرستان دیر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این آیین با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مردم توسعه حوزه سلامت است که از همه توان برای توسعه این حوزه و ارایه خدمات در خور شان مردم منطقه استفاده می‌کنیم.

احمد اخوندی با اشاره به مشخصات فنی پروژه گفت: پایگاه فوریت های پزشکی ۱۱۵ دوراهک با زیر بنا ۱۲۴ متر مربع و اعتباری حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی طی ۹ ماه ساخته و تجهیز می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین مردم از پتانسیل تکنسین‌ها و امدادگران اورژانس ۱۱۵ در شیفت های مرکز نیز بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در خصوص وضعیت پایگاه فوریت‌های پزشکی گفت: تعداد کل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان دیر ۵ پایگاه با شش کد فعال است.

وی اضافه کرد: این تعداد پایگاه در شهرهای دیر، دوراهک، آبدان، بردخون و روستای دروداحمد واقع است و به صورت رایگان و شبانه‌روزی خدمات فوریت‌های پزشکی ارایه می‌دهد.

آخوندی با بیان اینکه ناوگان اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر مجهز به ۹ دستگاه آمبولانس است، گفت: به طور متوسط ماهانه ۱۸۰ و روزانه ۶ ماموریت در حوزه فوریت‌های پزشکی این شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به تجهیز آمبولانس‌ها به دستگاه‌هایی از قبیل دسی شوک، وینتیلاتور و ساکشن امکان اعزام بیماران مراقبت ویژه فراهم شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: با تجهیز آمبولانس‌ها به این دستگاه‌ها کمک شایانی به انجام عملیات سی پی آر موفق شده است که معمولا در بسیاری از موارد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد :پایگاه فوریت‌های پزشکی دوراهک سومین پایگاه طی سال جاری است که عملیات اجرایی ان اغاز می شود و پیش از این پایگاه ابدان و بردخون عملیات اجرایی آن اغاز شده بود.

آخوندی ادامه داد: ساختمان اورژانس ۱۱۵ بندر دیر نیز سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر