جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: ˈمنوچهر درفشهˈ تصویرگر کتاب های درسی در سن 74 سالگی بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.به گزارش فکرشهر، درفشه متولد 1319 و از پیشکسوتان هنرهای تجسمی و تصویرگر کتاب های درسی، از مدت ها پیش به سرطان روده مبتلا بود.وی پس از انجام عمل جراحی این عارضه مداوا شده بود، اما روز جمعه بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.رشته تحصیلی مرحوم درفشه در دبیرستان «علوم طبیعی» بود؛ اما پس از پایان تحصیل در دبیرستان به هنر تصویری روی آورد.
کد خبر: ۴۱۵۷
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵

فکرشهر: ˈمنوچهر درفشهˈ تصویرگر کتاب های درسی در سن 74 سالگی بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فکرشهر، درفشه متولد 1319 و از پیشکسوتان هنرهای تجسمی و تصویرگر کتاب های درسی، از مدت ها پیش به سرطان روده مبتلا بود.

وی پس از انجام عمل جراحی این عارضه مداوا شده بود، اما روز جمعه بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.

رشته تحصیلی مرحوم درفشه در دبیرستان «علوم طبیعی» بود؛ اما پس از پایان تحصیل در دبیرستان به هنر تصویری روی آورد.

او تصویرگر کتاب های درسی دوره های ابتدایی و راهنمایی در دهه ی 60 و 70 بوده و از معروف ترین کارهای او می توان از تصویرگری درس «روباه و زاغ» نام برد.

آخرین مجموعه کتاب هایی که وی طرح جلد و تصویرسازی اش را بر عهده داشت مجموعه کتاب های انتشارات مدرسه بود که چند سال پیش منتشر شد.

شکوفه بر شمشیر، در راه مانده، ستارهای بر ساحل، آفتاب در آینه، شب اما آفتاب، مکافات عمل،ابوسعید و بقال و فضول، تا هزاربار و تابه آفتاب از جمله آثاری است که آن مرحوم تصویرگری آنها را برعهده داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر