دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نماز جمعه بردخون و آبدان مطرح شد؛
کد خبر: ۴۱۶۸۷
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: نابودی آبزیان با صید ترال، لزوم کمک به محرومان، انتقاد مردم از رئیس جمهور و تکریم خانواده شهدا از مطالب مهم مطرح شده در نماز جمعه بردخون و آبدان بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه بردخون اظهار داشت: اسلام دینی اجتماعی نه فردی است و به انفاق و احسان تاکید کرده است که همگان باید برای رفع فقر و فاصله اجتماعی و ایجاد عدالت اجتماعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برخی اسلام را به نفع خود تفسیر می کنند، افزود: در کنار هر کوخی کاخی وجود دارد که نتیجه مکیدن زالو صفتانه خون مردم است زیرا به ارزش های مقدس مانند زکات و انفاق بی توجهی می‌کنند.

رکنی حسینی مسئولان را به اجرای عملی فرمایشات و سیره پیامبران الهی و ائمه اطهار فراخواند و اضافه کرد: برخی در بهترین و اشرافی ترین زندگی قرار دارند اما عده ای نان شب هم ندارند که شایسته نیست خود را پیرو بزرگان دین بدانیم اما از حال محرومان بی خبر باشیم.

لزوم کمک به نیازمندان

امام جمعه بردخون ادامه داد: فریضه نماز جمعه به همه مردم تعلق دارد و هیچ شخص یا جناحی نمی تواند مدعی مالکیت آن شود زیرا در این سنگر بیداری مردم و مسؤلان و پیگیری مشکلات عمومی  مطرح می‌شود.

وی خواستار حضور مستمر و منظم در نماز جمعه شد و گفت: برخی حاضرند ساعت ها در برنامه ها و مشغولیت ها حاضر شوند اما برای شرکت در نماز بهانه تراشی می کنند.

خطیب جمعه بردخون با تأکید بر یاری افراد محروم غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی، ابراز داشت: کمیته امداد باید دیدش را باز کند و از تنگ نظری بپرهیزد و ضمن شخصیت دادن به مردم از تحقیر مردم خودداری کند.

ذخایر دریایی در حال نابودی است

رکنی حسینی با اشاره چندباره به صید ترال در بردخون، گفت: مدتها است شاهد برگشتن صیادان با دست خالی از صیدگاه هستیم که  به دلیل این است که عده ای به ماهیان و آبزیان رحم نمی کنند و به صید ترال می پردازند.

وی افزود: ذخایر دریا نابود شده و آیندگان باید نام و تصویر ماهیان را در کتاب ها ببینند و مادربزرگ ها قصه ماهیان را بگویند.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: آبزیان به دست انسان های خودخواه در حال نابودی هستند و تا دیر نشده تعدادی از ماهیان مومیایی  و در موزه قرار دهند تا فراموش نشوند.

وی با اشاره به اینکه برخی خود را به خواب زده اند و فریاد و خواسته مردم را نمی شنوند، گفت: آیا موضوع مبارزه با قاچاق گوشی همراه مهم تر از نابودی معیشت مردم در دریا است.

رکنی حسینی در بخش دیگری از  خطبه ها یادآور شد: پزشکان مردم را به خوردن ماهی توصیه می کنند اما مردم جنوب و بردخون که حق استفاده از ماهی دارند ماهی را کجا پیدا کنند و آینده دریا تنها برای تامین آب آشامیدنی مردم به یادگار می ماند.

مردم از رییس جمهور گلایه دارند

حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: اگر کسی بر اشتباه خود اصرار دارد جای بخشش نیست. برخی در کشور می گویند عده ای در سال ۸۸ فتنه گری کردند شما بخشید.

امام جمعه آبدان افزود: عفو برای جایی است که طرف خطا کار عذر خواهی کند، عده ای دنبال رفع حصر هستند، در صورتی که کسانی که در حصر هستند ضربات سنگینی به نظام و مردم وارد کردند. ملت ما با بزرگواری اشتباهات را می بخشد، اما کسی که از اشتباهات خود پشیمان باشند، انسان مصر را نباشد بخشید

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد بیان داشت: هر روز یکی از این قافله می‌رود و مرگ نزدیک است، غافل نشویم که به زودی باید پاسخگوی اعمال خود در آن دنیا باشیم.

وی ادامه داد: برخی افراد به دلیل تبلیغات سو دشمن می گوید چه کار به سوریه داریم، این حرف ها ناشی از بی بصیرتی است. خط مقدم ما سوریه و لبنان است. دشمنان ما با سوریه و حرب الله دشمن نیست، بلکه ما دشمن اصلی آنها هستیم. برای رسیدن به ما باید خط مقدم را بشکنند. مانند این است که دشمن شهر اهواز بگیرد بعد تهرانی ها بگویند چرا پول برای اهوازی ها می فرستید. ضمن اینکه مشکلات اقتصادی ما به دلیل کم پولی نیست، بدلیل سو مدیریت است.

حمیدی نژاد ادامه داد: ملت های ذلیل به دلیل ذلیل بودن رهبران آنهاست. می بینیم که رهبران آن کشورها در مقابل استکبار نوکرانه زندگی می کنند. همه دنیا خواستند ملت ایران را نابود کنند اما داریم وارد ۴۰ سالگی می شویم. پیروزی متعلق به مومن مجاهد است.

امام جمعه آبدان افزود: مردم ما گلایه دارند از رییس جمهور، ایشان صحبت های دشمن شاد کن دارد. برخی حرف های اشتباه که علما هم گوشزد می کنند. برخی حرف ها را افراد کم سواد هم می دانند.

وی گفت: رئیس جمهور مسئول همه مسئولین است، برای اینکه پاسخگو نباشند و مردم مشغول حاشیه باشند، حرف هایی زده می شود. این کار صحیح نیست، مسئول اجرایی نباید وارد مسائل تخصصی حوزه شود . امیدورایم مسئولین به کار خود بچردازند.

لزوم تکریم مادران و همسران شهدا

امام جمعه آبدان به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: امروز ۱۳ جمادی الثانی وفات حضرت اما البنین است. روز تکریم مادران و همسران شهدا است. مادرانی که ۴ فرزند خود را در راه انقلاب هدیه کردند کم نیستند. کسانی که با دست خود کفن را بر تن فرزندش می پوشاند و او را فدای اسلام می کند و شادمان است.

وی اظهار داشت: این از زبان مادری که دریای عطوفت است، چگونه می توان از آنها تکریم کرد؟ تقدیر از این مادران بر عهده مسئولین نظام با اجرایی کردن عدالت است. شهید داده اند تا با مفاسد اقتصادی و اجتماعی مبارزه شود. گریه آنها برای این است که چرا مسئولین با مفاسد مبارزه نمی شود.

مسئولان با اموال نامشروع برخورد کنند

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: طرح مجلس برای بازگشت اموال نامشروع امتحان بزرگی برای مجلس و قوه قضاییه است. هر چند دور شده اما هنوز هم خوب است. خواسته ملت و مادران شهدا است که با مسئولین که از راه نامشروع کسب مال کرده اند برخورد شود.

وی با بیان اینکه امروز این قدم اول است افزود: کسانی که پول‌های مردم را دزدیده‌اند مقابل این طرح خواهند ایستاد، قوه قضاییه هم باید آن را اجرایی کند. تکریم مادران شهدا این است که رئیس جمهور و مسئولین پاسخگو باشند.

امام جمعه آبدان افزود: امروز که رهبر معظم می خواهند با مفاسد اقتصادی مقابله کند، حمایت ما می تواند مشکل را حل کند. شما باید از نمایندگان خود بخواهید که این را دنبال کنند.
خطیب نماز جمعه آبدان همچنین یاد آورشد: در فرودگاه مونیخ از دادن سوخت به هواپیمای وزیر امروز خارجه خود داری می شود به دلیل تحریم، چرا عزت ما لگد مال می شود. مسئولین سخن تکیه بر اروپا می زنند. اروپا چنان تحت نفوذ امریکاست که سوخت به هواپیمای شما نمی دهد. ملت ما عزیز است و به مسئولین هشدار می دهند که پاسدار عزت ملت ایران باشید. این همه توهین به دلیل این است که سخن از گفتگو و ادامه برجام است. نباید اجازه داد که این توهین ها به ما بشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر