شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: وی در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون انتصاب «خورشیدی» به عنوان سرپرست فرمانداری دیلم، آن هم چند ساعت پس از انتصابش به عنوان معاون سیاسی استانداری، توضیح داد: بخشنامه ای که مقام عالی وزارت داشت حاکی از این بود که...
کد خبر: ۴۱۹۶۶
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: استاندار بوشهر گفت: از زمان انتصابم به عنوان استاندار بوشهر تا کنون از 9 شهرستان بازدید نموده و طرح ها را  متناسب با ظرفیت شهرستان ها، فعال و غیر فعال مورد بازرسی قرار داده ام.

عبدالکریم گراوند در نشست خبری 22 اسفندماه خود با خبرنگاران، افزود: از روز انتصابم به عنوان استاندار بوشهر تاکنون، اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال را به عنوان شعار در دستور کار خود قرار داده ام.

وی در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون انتصاب «خورشیدی» به عنوان سرپرست فرمانداری دیلم، آن هم چند ساعت پس از انتصابش به عنوان معاون سیاسی استانداری، توضیح داد: بخشنامه ای که مقام عالی وزارت داشت حاکی از این بود که همه استانداران، معاونین استاندار، فرمانداران و بخشداران باید در محل ماموریتشان مستقر باشند، اما یک فرماندار ممکن است منصوب شود ولی به دلیل شرایطی از جمله دانش آموز بودن فرزندش و... نتواند منزل خود را به محل خدمتش ببرد، اما فرمانداری که از قبل در محل خدمتش باشد، باید سکونت داشته باشد.

گراوند ادامه داد: طی جلسه ای که در تهران برگزار شده بود، مطرح شد که استاندار باید همه مسئولانی که ساکن نیستند را سامان دهد؛ ما نیز تابع دستور مقام عالی وزارت هستیم و باید اجرا کنیم؛ جناب اسماعیلی نامه ای به من نوشتند که بنده ساکن نیستم و هر چه صلاح می دانید انجام دهید. بنده نیز طی مشورتی که با مسئولین سیاسی استانداری داشتم، این انتصاب را انجام دادم و در مورد انتصاب فرماندار دیلم نیز تلاش خواهیم کرد که هر چه زودتر این انتصاب انجام شود.

وی، درباره راه آهن بوشهر شیراز نیز گفت: یکی از پروژه های مهم و تاثیر گذار که در توسعه و آبادانی بندر بوشهر نقش مهم و به سزایی دارد، راه آهن بوشهر - شیراز است که در سال 97 عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد که می تواند عیدی بزرگی از طرف دولت تدبیر و امید در سال 97 به مردم استان بوشهر باشد.

استاندار، درباره تکمیل پروژه های نیمه تمام استان نیز گفت: جهت گیری ما در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان است و در سال پیش رو نیز هدف اصلی ما به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام است که به امید حق این هدف را با شتاب و سرعت بیشتری انجام خواهیم
 داد.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استان از سال 90 متوقف شده است، ادامه داد: پیگیری هایی در جهت اتمام این پروژه و دیدار با وزیر بهداشت صورت گرفته است که طی دو سال آینده این پروژه را انجام خواهیم داد.

وی، با اشاره به مشکلات محله تنگک های شهر بوشهر نیز گفت: در سال 97 تغییرات و اقداماتی در محله تنگک های شهر بوشهر جهت تغییر منظر این شهر انجام خواهد شد و هدف اصلی ما این است که همه مناطق استان از این اعتبارات و امکانات به نحو احسن استفاده کنند. برنامه هایی نیز در جهت اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال و حل مشکلات مناطق مختلف استان به کار گرفته خواهد شد و مدیر کل امور بانوان با کار آفرینان و بانوان کار آفرین طی جلساتی در کنار هم قرار خواهند گرفت که قطعا تاثیرات مثبتی در بر خواهد داشت؛ همه مردم شاهد آن هستند که تقاطع ورودی بوشهر که از سال 94 شروع شده بود در 4 ماه اخیر تا چه میزان بر روی این پروژه کار شده است.

گراوند با بیان این که «در استان بوشهر 51 مدیر زن وجود دارد که 21 نفر از این مدیران طی 5 ماه انتصاب استانداری بنده منصوب شده اند»، به فعالیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجتماعی در سال 96 مجوز 34 سمن صادر شده است، 16 شعبه احزاب نیز در استان بوشهر بنا شده است و با وجود جناب خورشیدی، خانه احزاب نیز راه اندازی خواهد شد.

استاندار بوشهر از کاهش سرقت ها در 11 ماه گذشته نیز خبر داد و اظهار داشت: نیروی انتظامی استان در حوزه امنیتی اقدامات قابل توجهی انجام داده است به صورتی که جرایم خشن 2 درصد و کشفیات 95 درصد کاهش یافته است‌. استان ما نیز از نظر امنیت جزء 5 استان امن کشور قرار گرفته است. راهور استان نیز مقام اول را کسب نموده است. در مبارزه با قاچاق نیز استان بوشهر جزء استان های برتر قرار گرفته است.

گراوند در خصوص اعتبارات کشاورزی نیز گفت: اعتبارات فصل کشاورزی در حوزه باغات از 27 میلیارد به 77 میلیارد رسانده شده است.

وی، پیرامون مشکلات ته لنجی نیز اظهارداشت: در این جهت، آیین نامه ای تصویب شده است که صاحبان لنج و ملوانان نظرات خود را بیان داشتند ما نیز طی جلسه ای که با حضور استانداری بوشهر، هرمزگان و خوزستان برگزار شده بود، نظرات کارشناسی شده را جمع آوری و به عنوان پیشنهاد سه استان کشور به دولت فرستادیم که امیدواریم این پیشنهادات مورد تایید دولت قرار گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند با نقدهای منصفانه به استان، کشور و جامعه کمک کنند، ادامه داد: از حضور تک به تک اصحاب رسانه در این نشست تشکر و قدردانی می کنم. قطعا همه مطبوعات و رسانه های استان نقدهایی دارند که ما از این نقدها استقبال و تشکر می کنیم، چرا که رسانه ها نقش خطیری در راه پیشرفت، توسعه و آبادانی ایران انجام می دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر