شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۰۲۲
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: مسئولان برای رفع مشکل معیشتی مردم قدمی بردارند و تلاش مضاعف کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه به موضوع گناه کبیره اشاره کرد اظهار داشت: قطع رحم از گناهان بزرگ کبیره است. 

وی اضافه کرد: صاحبان خرد از خدا می‌ترسند، از محکمه عدل الهی می ترسند و سعه صدر و تحمل دارند و اگر از کسی بدی هم دیدند گذشت می‌کنند. بندگی خدا سختی دارد و انسان‌های عاقل به واسطه عقل بهشت را جذب می‌کنند. بهشت را باید به دست آورد؛ انسان مومن بی‌تفاوت نیست، کم‌توجهی و کم‌تقوایی نمی‌کند.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم فرازی از بیانات امام راحل (ره) را بیان کرد و افزود: من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت می‌کنم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد.

حرف و عمل مسئولان متناقض نباشد

وی فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب را بیان کرد و ادامه داد: علما و مسئولان از دنیا پرستی و اشرافی‌گری پرهیز کنند. اگر کار سخت و تلاش آنان جلوی چشم مردم باشد باعث جذب رحمت الهی و تاثیرگذاری درمردم می‌شود.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر مردم در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی‌تر خواهد شد. با عمل مردم را هدایت کنید که بهترین تبلیغ عمل است. به فرموده رهبری، ما از مشکل معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکلی حل نشدنی نیست و معیشت و اشتغال جوانان حل شدنی است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به شعار سال که توسط رهبر انقلاب نامگذاری شد گفت: رهبر انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و اقتصاد درون‌زا و باور به اینکه ما می‌توانیم را بارها متذکر شدند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ایران بالاست، تصریح کرد: سرمایه انسانی برجسته‌ای داریم که باید استفاده کنیم و جلوی دشمن قرص و محکم حرف بزنیم.

دولت در اشتغال کارنامه خوبی ندارد

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: جمعه پایانی سال ۹۶ است؛ در شعار سال دولت و مجلس کارنامه خوبی ندارند. در تولید و اشتغال چه کار کردند؟ آمار دادن و سخنرانی کردن و پیچاندن فایده‌ای ندارد.

وی بیان کرد: ضعیف عمل کردید و قشر ضعیف و متوسط جامعه سختی می‌کشند. کسانی که می‌توانند در این مقوله کار کنند وظیفه‌شان سنگین است و باید برای رفع مشکل معیشتی مردم قدمی بردارند و تلاش مضاعف کنند.

هاشمی نژاد به فرارسیدن سال جدید اشاره کرد و گفت: روز اول عید سالروز شهادت امام هادی (ع) است تسلیت عرض می‌کنم. اگر سفره عیدی پهن می کنیم سفره عید ما سفره امام هادی (ع) باشد.

مخالف شادی نیستیم

وی با بیان اینکه زندگی همه ما به اهل‌بیت گره خورده و برکات زندگی ما به اهل بیت است، افزود: ما با شادی و نشاط مردم مخالف نیستیم و باید شادی باشد، جشن باشد اما مواظب باشیم شان و عظمت امام هادی حفظ شود.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه شادی مردم مطابق شرع و عرف عیبی ندارد، تاکید کرد: شادی با گناه کردن همراه نباشد، اختلاط زن و مرد و گناه کردن را نمی‌پذیریم. رعایت شئونات اسلامی لازم است. مردم مومن و متعهد ما که دل در گرو دین دارند بی‌حجابی و بی‌عفتی را نمی‌پذیرند.

وی خاطرنشان کرد:اسلام روی گوهر ارزشمند زن حساس است. احترام و بها دادن و تکریم زنان آن است که حجاب داشته باشند.

هنجارها رعایت شود

هاشمی‌نژاد به موضوع رعایت شئونات اسلامی توسط مردم و مهمانان در ایام تعطیلات عید اشاره کرد و گفت: درتعطیلات نوروزی در همه شهر موازین شرعی رعایت شود، مسافرین عزیز رعایت کنند به خصوص سواحل شهرستان. در این زمینه کوتاه نمی‌آئیم. مسئولین در این زمینه باید منطقی برخورد کنند.

وی بیان کرد: گزارش‌هایی که می دهند نگران کننده است. در بحث ححاب و عفاف نباید هنجارشکنی کنند. باید بسیج، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی با هنجارشکنان برخورد کنند. برخی بی‌حیایی و بی‌شرمی می‌کنند. کسانی که به چادر حضرت زهرا اهانت می‌کنند جایشان اینجا نیست.

امام جمعه عسلویه افزود: درآخر سال مردم خانه تکانی می‌کنند، دلها را هم خانه تکانی کنند، زنگار گناه را با آب توبه و اشک ندامت پاک کنیم. کدورت و ناراحتی که نسبت به کسی داریم بیرون بریزیم و محبت و رافت در جریان زندگی به کار گیریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر