يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۲۳۲
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دما و وزش باد شدید در سطح استان خبر داد و گفت: آسمان بوشهر غبارآلود می‌شود.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی استان نشان‌دهنده استقرار یک الگوی پایدار طی هفته جاری بر روی نواحی جنوب غرب ایران است.

وی اضافه کرد: پدیده غالب در سطح استان غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در طول روز گاهی وزش باد است. افزایش نسبی دما طی روزهای آینده مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین احتمال غبارآلود شدن آسمان در مناطق شمالی خلیج فارس در ساعاتی از فردا دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر روز جمعه و اوایل هفته آینده وزش بادهای شدید شمال غربی آغاز می‌شود که انتظار می‌رود ضمن ایجاد گرد و خاک سبب تلاطم شدید دریا نیز شود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: روز دوشنبه آسمان استان صاف همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی، وضعیت‌باد متغیر به تدریج شمال غربی تا شمال و ارتفاع‌ موج‌ دریا بین ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی افزود: روز سه‌شنبه آسمان صاف همراه با غبار محلی و گاهی مه رقیق صبحگاهی در برخی نقاط شمالی استان  گرد و غبار، وضعیت‌باد شمال غربی- شمال با سرعت با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع‌ موج‌ دریا ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: چهارشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وضعیت‌باد متغیر غالبا شمال غربی- جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع‌ موج بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: پنج‌شنبه آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد، وضعیت‌ باد جنوب شرقی- جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع‌ موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی اضافه کرد: جمعه  آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و از اواخر وقت افزایش باد، وضعیت‌باد جنوب شرقی- جنوب غربی با سرعت ۱۰-۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع‌موج بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و اواخر وقت در شمال استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی باین کرد: شنبه آسمان قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک، وضعیت‌باد شمال غربی با سرعت ۲۰ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع‌ موج‌ دریا بین ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر