دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۶۴۳
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: تیم هسته‌ای ایران زحمات زیادی کشیدند اما اگر منصفانه قضاوت کنیم شرایط مد نظر رهبری در برجام برآورده نشد .

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در آیین نماز جمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و تأکید بر استفاده حداکثری از فضای معنوی شب‌های قدر اظهار داشت: رقم‌خوردن سرنوشت انسان در شب قدر با مسئله آزادی و اختیار فرد منافات ندارد زیرا براساس نیت‌ها و اعمال فرد آینده‌اش رقم می‌خورد.

وی افزود: مردم و مسوولان باید از شخصیت مولای متقیان درس بندگی، ظلم‌ستیزی ، حمایت از مظلوم و عدالت‌محوری را فرا گیرند و اگر مسوولان جامعه ساده‌زیست باشند، مردم نیز مشکلات را تحمل می‌کنند.

امام جمعه دیر با بیان این که امام علی(ع) نه در شعار بلکه در عمل با مردم همراه بود، بیان کرد: اگر نگاه ما به موقعیت‌ها و پست‌ها خدمتگزاری به مردم بود، مشکلاتی کنونی در جامعه وجود نداشت.

حسینی با اشاره به تقارن سال‌روز ارتحال امام (ره) با شب نوزدهم ماه رمضان عنوان کرد: تکریم و تجلیل از شخصیت امام راحل(ره) وظیفه‌ای دینی، اعتقادی، سیاسی و عاطفی است و همگان وامدار ایشان هستند.

خطیب جمعه دیر ادامه داد: امام(ره) احیاگر ارزش‌های اسلامی و عزت ما بود و مردم ایران را از شر رژیم وابسته شاه نجات و خودباوری را در ما زنده کرد.

وی خواستار پاسداری از اندیشه‌های امام راحل(ره) شد و گفت:حرکت در  خط امام جز با پیروی از مقام معظم رهبری ممکن نیست و ایشان با رهبری‌های داهیانه و تدابیر حکیمانه خود، کشور را در مقابل تحریم و تهدیدهای دشمنان مصون داشته و همگان به انتخاب شایسته ایشان اذعان دارند.

حسینی اظهار کرد: در بحث برجام باید اتحاد و یکپارچگی خود را در مقابل دشمنان حفظ کنیم اما متأسفانه برخی با اظهارت نسنجیده برجام را دقیقا مطابق نظر و رهنمود‌های رهبری می‌دانند که این حرف درستی نیست.

وی افزود: تیم هسته‌ای ایران زحمات زیادی کشیدند اما اگر منصفانه قضاوت کنیم شرایط مد نظر رهبری در برجام برآورده نشد .

امام جمعه دیر عنوان کرد: مردم با کمک به آزادی زندانیان جرائم غی عمد در راستای جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارند.

 حسینی یادآور شد: انتقال سفارت آمریکا در شب عید مبعث به قدس شریف اهانت به پیامبر اسلام و مسلمین بود و  ما امسال راهپیمایی روز قدس را با شکوه‌تر برگزار خواهیم کرد.

خطیب جمعه دیر با اشاره به تماس‌های مکرر مردم با دفتر امام جمعه و گلایه از قطعی آب بیان کرد: بسیاری از مردم قدرت خرید منبع ذخیره آب ندارند و قطع آب بر روی مردم در شب‌های ماه رمضان گناه است که اداره آب با توزیع عادلانه آب در پی جلب رضایت مردم تلاش کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر