شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
وعده های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
فکرشهر: وی از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های ارشاد اسلامی استان خبر داد و بیان داشت: مرکز پروژهش‌های استان بوشهر که شش سال تعطیل بوده است امسال راه‌اندازی شده است...
کد خبر: ۴۴۹۶
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نقشه چشم انداز توسعه فرهنگی هنری استان بوشهر تدوین می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی در نشست با مدیران فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری درا ستان بوشهر داشته‌ایم و تلاش داریم تا زمینه برای حضور همه اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: در استان با مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی مواجه هستیم که باید زمینه برای بهبود این وضعیت فراهم شود.

تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ و تخصصی برای زیرساخت‌های فرهنگی در استان بوشهر خبر داد و افزود: باید برنامه‌ریزی مناسب و مطلوبی در زمینه برنامه‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم و بر اساس نیازسنجی‌های این برنامه‌ها را به مرحله اجرا درآوریم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: اطلاعات لازم از هنرمندان استان بوشهر جمع آوری می‌شود و این هنرمندان شناسنامه‌دار می‌شوند و کارت ویژه هنرمندان را صادر خواهیم کرد.

ماحوزی در ادامه با اشاره به هفدهم مردادماه روز خبرنگار بیان داشت: در گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت روز خبرنگار بودیم که امسال این برنامه به صورت مجتمع برگزار خواهد شد.

برگزاری برنامه‌های روز خبرنگار به صورت مجتمع

وی تصریح کرد: برنامه روز خبرنگار در استان بوشهر روز بیست و سوم مردادماه برگزار خواهد شد و هماهنگی‌های لازم برای تجمیع برنامه‌های همه دستگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه به صورت یک جا و مجتمع، می‌توان به افزایش کیفیت و صرفه‌جویی در وقت و امکانات و هزینه‌ها اشاره کرد.

وی همچنین به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: زمان ثبت نام از پانزدهم تا بیست و پنجم مرداد ماه 93 است و آزمون سراسری در رشته‌های حفظ، تدبر و مفاهیم نهج البلاغه، روز جمعه چهارم مهرماه 93 همزمان با سراسر کشور در بوشهر برگزار می‌شود.

ماحوزی تاکید کرد: از جمله جوایز نفیس دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت می‌توان به کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات و عالیات و مشهد مقدس و اعطای گواهینامه از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

تدوین نقشه چشم انداز توسعه فرهنگی هنری استان بوشهر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: استفاده از تفکرات نخبگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر را در دستور کار داریم و در بخش های مختلف و برای اجرای برنامه‌های مختلف از این نظرات استفاده خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های ارشاد اسلامی استان خبر داد و بیان داشت: مرکز پروژهش‌های استان بوشهر که شش سال تعطیل بوده است امسال راه‌اندازی شده است.

ماحوزی اضافه کرد: تدوین نقشه چشم انداز توسعه فرهنگی هنری استان بوشهر در 1404 از جمله برنامه های این مرکز است که نقش مهمی در اجرای برنامه‌ها خواهد داشت.

فعالیت انجمن موسیقی به‌زودی در استان بوشهر آغاز می‌شود

وی با اشاره به اغاز فعالیت‌های انجمن نمایش و انجمن شعر و ادب در استا نبوشهر، تاکید کرد: توسعه فعالیت‌های انجمن‌ها را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و فعالیت انجمن موسیقی نیز به زودی در استان بوشهر آغاز  خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین به برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این جشنواره سوم مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر