چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۲۷۲
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: امسال توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه زیر پنج سال در استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اغلب مشکلات و بیماری‌های کودکان مددجو ناشی از سوء تغذیه است، اظهار داشت: کمیته امداد با توزیع سبد غذایی برای تأمین ‌بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه، گام برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مددجویان یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در همین زمینه از ابتدای سال جاری تا کنون هفت میلیارد ریال سبد غذایی برای دو هزار و ۳۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر پنج سال توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

لطفی سرانه تغذیه برای هر نفر را ۹۲۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: هر سبد شامل اقلام مواد غذایی اعم از حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن که از طریق فروشگاه های طرف قرارداد به والدین کودکان تحویل می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را محدوده سنی کمتر از پنج سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه (مجموعا یک سال)تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی (پس از مهلت یک ساله) محرز شود.

لطفی با بیان اینکه بیشترین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در مناطق روستایی و محروم قرار دارند، گفت:«طرح همسفره» با هدف تأمین نیازهای غذایی کودکان تحت حمایت، افزایش شاخص سلامت و ارتقاء سطح هوشی کودکان مددجو، از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی در پایان به نحوه مشارکت خیران برای کمک به کودکان نیازمند تغذیه اشاره کرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت همسفره، برای هر کودک به مبلغ حداقل ۹۲۰ هزار ریال سبد غذایی تقبل و خریداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر