دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۹۲
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: تریبون نماز جمعه متعلق به همه مردم است و به هیچ جناحی وابسته نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز با توصیه به رعایت تقوای الهی و اشاره به وظایف حاکمان در برابر مردم اظهار داشت: از دیدگاه امام علی، فروتنی و تواضع در برابر مردم، همدردی با مردم در مشکلات و سختی ها، پرهیز از امتیاز و برتری جستن نسبت به مردم، عدم فاصله گرفتن از مردم، صداقت با مردم، پرهیز از تشریفات، نظارت بر عملکرد مدیران و حفظ بیت المال از وظایف مسئولان نسبت به مردم است.

وی افزود: قرآن، اهلبیت و نهج البلاغه سه سرمایه ارزشمند است که با وجود فضای مجازی به مرور فراموش می شوند و قرآن را مخصوص مراسم فاتحه می دانند و این خطر بزرگی برای کشور و مردم ما است.

رکنی حسینی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان حتی سلام مردم را پاسخ نمی دهند، گفت: امام علی در بین مردم حضور می یافت و مشکلات آنان را رفع می کرد اما امروزه برخی مسئولان در میان مردم حاضر نمی شود و نماینده مجلس و منتخبین و مسئولانی که از برکت رای مردم به جابی رسیده اند نشستی با مردم ندارند و تنها در فضای مجازی فعال هستند.

امام جمعه بردخون اضافه کرد:به مردم در فضای واقعی گزارش دهید زیرا مردم حق دارند و متاسفانه برخی وقتی به هدفشان رسیدند دیگر سراغی از مردم نمی گیرند و پس از ۴ سال باز به سراغ مردم می روند و انتظار رای دارند.

وی بیت المال را حق الناس و متعلق به مردم دانست و گفت: پست و مقام امانت است و باید بدون وابستگی به حزب و جناح به افراد امین و شایسته سپرده شود.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه وابسته و مدیون هیچ جناحی نیستم، تصریح کرد: مشکل کشور ما این است که وابسته جناح بندی های سیاسی شده ایم اما مفتخرم که در خط ولایت حرکت می کنم.

رکنی حسینی با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی، ابراز داشت: نماز جمعه از مهم ترین نهادها و دستاوردهای انقلاب اسلامی  و قلب فرهنگی و معنوی هر شهر است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای محراب، افزود: تریبون نماز جمعه محل ببان مشکلات مردم است که در این مدت مسایلی مانند مشکلات صیادان و کشاورزان، اسکله، مشکل بیکاران، فرسودگی ساختمان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و موضوعات زیاد دیگری مطرح شده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی نماز جمعه را متعلق به اصولگراها می دانند، اظهار کرد: آیا بیان مشکلات عمومی خاص اصولگراها است، بی انصافی است که نماز جمعه را تنها متعلق به اصولگراها بدانیم در صورتی که هر مسئولی می تواند از این تریبون با مردم سخن بگوید.

امام جمعه بردخون یادآور شد: نماز جمعه تریبون ولایت است و هرکس که ولایت را قبول دارد در نماز جمعه حضور پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس، استاندار، فرماندار و همه مسئولان و منتخبین می توانند از این تریبون با مردم سخن بگویند و مشکلات را مطرح کنند اما برخی راه خود را از مردم جدا کرده اند و با تریبون و نهاد نماز جمعه قهر هستند.

وی با اشاره به تغییرات در دولت، تاکید کرد: پس از مدتها بحث و مجادله، تغییرات در دولت کلید خورد که این اولین قدم است و مردم منتظر اقدامات بعدی هستند و تأخیر در ترمیم کابینه جایز نیست زیرا سیستم بانکی در بدترین شرایط قرار دارد و مسئولان باید به مردم پاسخ دهند.

امام جمعه بردخون مصوبه عدم به کارگیری بازنشستگان را مهم خواند و خاطرنشان کرد: این مصوبه مهم و اساسی اما مستلزم اجرای عملی است تا جوانان باانگیزه و پرتوان بر سر کار حاضر شوند و بازنشستگان به معنای واقعی کار را به جوانان بسپرند زیرا ۸۰ درصد مشکلات کشور به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر