يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۶۲۸
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳

فکرشهر: دو خواهر امدادگر گناوه‌ای که چندی پیش جان دو کودک و مادرانشان را نجات دادند، از آن روزی که مانند موج‌های خروشان دریا پرتلاطم بود، می‌گویند.

به گزارش فکرشهر، این دو خواهر میانسال به نام‌های زهرا و سلیمه تنگستانی بنا به عادت هر روزشان عصر یکشنبه 24 تیر در ساحل بندر گناوه بودند که صدای داد وفریاد دو مادر که برای نجات جان دو فرزندشان به عمق آب فرو رفته بودند، شنیدند.

این دو خواهر که یکی از آنها خودش بیماری گرفتگی قلب دارد، با شنیدن صدای کمک خواهی مادران به سمتشان شنا کردند و خودشان را به هر سختی بود به آنها رساندند.

به نوشته صداوسیما، موج زیاد بود و باد شدید می‌وزید و همین موضوع انتقال مادران و کودکان به ساحل  دشوارتر کرده بود.

به هر ترتیب با فداکاری خواهران امدادگر، این چهار نفر سلامت به ساحل رسیدند.

اما یکی ازاین دو خواهر امدادگر، به علت فشاری که غرق شدگان به ناحیه گردن وی آورده بودند، یک شب را در بیمارستان سپری کرد.

اين دو خواهر که با شركت در دوره امداد و كمك‌هاي اوليه جمعيت هلال احمر، آموزش‌هاي لازم براى نجات غريق را فرا گرفته‌اند، از همه به ویژه بانوان می‌خواهند این دوره‌ها را بگذرانند تا بتوانند به همنوعان خود کمک کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه از خواهران تنگستانی به عنوان امدادگرانی توانمند یاد می‌کند و می‌گوید: این دو خواهر با پشتکار و دقت در کلاس‌های امداد شرکت می‌کردند و اصول کمک به مصدومان حوادث را یاد می‌گرفتند.

عبدالعلی صیادی می‌افزاید: خوب است همه در کلاس‌های امدادرسانی که رایگان است، شرکت کنند تا اگر با حادثه‌ای رخ داد بتوانند ناجی حادثه دیدگان شوند.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن بندر گناوه به ویژه در تعطیلات نوروزی، می‌گوید: امدادگران هلال احمر در تعطیلات نوروز امسال 34 را از غرق شدن نجات دادند.

نظرات بینندگان
علی اکبرلیراوی
|
-
|
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
هلال احمرگناوه همیشه دارای مدیریتی متعهد،متخصص وولایی بوده ودارای کادری بسیارماهر،تخصصی،دلسوز،پاک،ودوست داشتنی وفعال بوده است.بابت تمام زحمات چندین ساله شان سپاسگزاریم..
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر