سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در پی درج گفت و گوی پایگاه خبری ـ تحلیلی فکرشهر با پیشکسوت خبرنگاری دشتستان و استان بوشهر، مدیر مسئول هفته نامه ی اتحاد جنوب جوابیه ای برای این پایگاه ارسال کرده که متن کامل این جوابیه را در زیر می خوانید...
کد خبر: ۴۶۱۴
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: در پی درج گفت و گوی پایگاه خبری ـ تحلیلی فکرشهر با پیشکسوت خبرنگاری دشتستان و استان بوشهر، مدیر مسئول هفته نامه ی اتحاد جنوب جوابیه ای برای این پایگاه ارسال کرده که متن کامل این جوابیه را در زیر می خوانید:

بنام خدا. مدیر مسئول محترم پایگاه خبری "فکر شهر" با سلام و احترام پیرو درج مصاحبه ای از آقای علی پیرمرادی و مطالب خلاف واقعی که در آن مطرح گردیده است، تقاضا دارد این جوابیه را مطابق قانون در همان ستون و با همان تیتر منتشر فرمایید:

1. اتحاد جنوب برای آقای پیرمرادی به عنوان یک پیشکسوت خبرنگاری احترام قایل است و طی سالیان گذشته همواره سعی در حمایت و کمک به ایشان داشته است.

2. بحث 25 هزار تومان مربوط به سال 1379 و 80 است. یعنی حدود 13 – 14 سال پیش؛ اوایل کارمان بود و برای تامین هزینه چاپ نشریه خیلی مشکل داشتیم، بخشی از هزینه چاپ را از محل فروش نشریه تامین می کردیم. آقای پیرمرادی هم پول روزنامه هایی که فروخته بود را نمی داد. در این بحث چند نکته کذب وجود دارد که شائبه تخریب هدفمند اتحاد جنوب را تقویت می کند؛ اول اینکه اخوی من محمدرضا صابری آن موقع در اتحاد جنوب فقط مسئول توزیع روزنامه بود و حساب و کتاب و امور مالی نشریه بعهده آقای یحیی یزدان پناه بود؛ و لذا به هیچ وجه محمدرضا صابری که از ایشان نام برده حتی یکبار هم برای حساب و کتاب به آقای پیرمرادی مراجعه نکرده و طرح نام ایشان کذب محضی است که نمی دانم چرا متوسل به آن شده اند. بر اساس اطلاعاتی که دیشب از آقای یزدان پناه گرفته شد ایشان اظهار می دارند: "من چندبار برای وصول پول اتحاد جنوب به علی مراجعه کردم و بعد از حدود یکسال کم کم و به صورت قسطی حدود 15 هزار تومان را دادند و 10 هزار تومان دیگه را هرچه مراجعه کردیم گفت ندارم و بروید شکایتم کنید. من (یزدان پناه) بهش گفتم من خودم بازنشسته نیروی انتظامی هستم و مامور قانون بوده ام؛ راه و چاه قانون و دادگاه را هم خوب میدانم ولی جای 10 هزار تومان اگر 100 هزار تومان هم بود (به ارزش پول اون موقع) نمی رفتیم شکایت کنیم." علی آقا یه چیزی از مامور نیروی انتظامی و قانون یادشه ولی اولاً برادر من (محمدرضا صابری) یکبار هم برای پول به ایشان مراجعه نکرده، دوماً تو ذهن آقای پیرمرادی یه مامور نیروی انتظامی بوده (اینکه آقای یزدان پناه بهش گفته من خودم مامور بازنشسته نیروی انتظامیم) و لذا احتمالا دچار اشتباه در نقل موضوع شده اند. گرچه آقای یزدان پناه مسئول امور مالی اتحاد جنوب بودند و برای وصول مطالباتش با مدیر نشریه ضرورتاً هماهنگی نمی کرد ولی آیا مطالبه طلب ضایع کردن حق ایشان است؟ آیا ایشان حق دارد به این مستمسک جبهه ای را برای تخریب اتحاد جنوب بگشاید؟

3. در خصوص بحث بیمه؛ خود ایشان در مصاحبه اشان گفتند که با بیش از10- 15 نشریه همکاری داشتند؛ تنها جایی که آقای پیرمرادی را برای نزدیک به دو سال بیمه کرد و هزینه بیمه اش را هم خود اتحاد جنوب پرداخت کرد فقط اتحاد جنوب بود. ضمن اینکه روز خبرنگار سال 91 هم شخص من به آقای خسروی فرماندار دشتستان گفتم که بحث بیمه آقای پیرمرادی را حل کند و پیگیر کار ایشان بودم، ایشان هم گفتن هزینه اش با من و بیمه اش با شما. من همانجا گفتم با کمال میل؛ ولی هیچوقت هزینه بیمه آقای پیرمرادی پرداخت نشد و به قولی که داده شده بود عمل نگردید. امضاء فرم بیمه ایشان هم یعنی تعهد پرداخت هزینه بیمه وی توسط اتحاد جنوب، در حالی که واقعاً پرداخت هزینه ماهی حدود 140 هزار تومان برای ما مقدور نبود. این را در نظر بگیرید که خیلی از نشریات استان بخاطر مشکلات مالی نشریه اشان را یکهفته در میان و هر وقت آگهی داشتند چاپ کردند و می کنند. در این شرایط اتحاد جنوب چگونه می توانست آقای پیرمرادی که بقول خودش دو سه سال است هیچ همکاری هم با ما ندارد را با هزینه اتحاد جنوب بیمه کند؟ اگر هر نشریه ای که علی آقا همکاری داشته فقط نصف اتحاد جنوب او را بیمه می کردند الان مشکل بیمه و بازنشستگی آقای پیرمرادی حل شده بود.

4. موضوع 400 هزار تومن هدیه ریاست جمهوری؛ آن سال به نشریه ما فکر کنم 3 نفر سهمیه دادن برای هدیه ریاست جمهوری (دقیق تعداد سهمیه یادم نیست). متاهل ها 400 و مجردها 300 هزار تومان، علی هم مجرد بود و 300 هزار تومان سهمش میشد نه 400 هزار تومنی که گفته اند. لااقل در این مورد قطعاً اشتباه کردند و این خود دلیلی بر این مدعاست که حرفهای دیگر ایشان هم چندان دقیق و مستند نیستند. ما آمدیم به همکاران گفتیم این هدیه حق همه همکاران هست ولی چون سهمیه معدود است، اگر موافقید اسم 3 نفر را بدهیم و هر چی هدیه دادند روی 6 نفر تقسیم کنیم. دوستان گفتند موافقند و همینکار را انجام دادیم. آقای پیرمرادی واقعاً من نمی دانم جواب وجدان خودشان را چه خواهند داد؟! چرا که اولاً این کار با رضایت خودشان انجام شده؛ دوماً: رسید را ما از ایشان نگرفتیم اداره کل ارشاد گرفت برای تحویل به تهران. سوم: یک ریال آن هدایا به جیب مدیر اتحاد جنوب نرفت و بین خود همکاران تقسیم شد. چهارم: ایشان بنوعی حرف زدند گویا اینکه سهمی از هدیه ایشان کسر شده و به دیگران هم داده نشده، یعنی تلویحاً ما را متهم به دروغگویی و خوردن حقشان کردند. واقعاً برای کسی که دوران کهنسالی را می گذراند وارد کردن چنین اتهامات خلاف واقعی دور از انتظار است. ما معتقد به خداو قیامت و روز حسابیم. آقای پیرمرادی و کسانی که با آب و تاب این مطالب را منتشر کرده و به صورت انبوه پیامک کردن برای تخریب اتحاد جنوب هم خودشان دانند و فردای روز جزا. پنجم: اگر ما بجای علی همکار دیگری را معرفی می کردیم برای هدیه روز خبرنگار و هیچ سهمی به ایشان نمی رسید بهتر بود؟! آیا این حق را داشتیم یا خیر؟ پس ما نظرمان کمک به آقای پیرمرادی بود و ایشان را معرفی کردیم. ششم: اگر واقعاً علی آقا فکر می کنند در این ماجرا حقشان ضایع شده اتحاد جنوب آمادگی دارد 100 هزار تومان 3- 4 سال پیش را به نرخ امروز به ایشان تقدیم کند.

5. حق شکایت و پیگیری قانونی علیه آقای پیرمرادی و سایت منتشر کننده مصاحبه مذکور برای اتحاد جنوب محفوظ است؛ گرچه اتحاد جنوب به دلیل احترامی که برای همکاران سابق خود (آقای پیرمرادی و دست اندرکاران سایت فکر شهر) قایل است هرگز چنین کاری را نخواهد کرد.

6. در پایان تاکید می نماید اصل ماجرای شکایت برای ده هزار تومان کذب محض است و مابقی ماجرا نیز همچنان که توضیح داده شد بخشی کاملاً خلاف واقع و بخشی نیز سوء تفاهم بوده است. برای آقای پیرمرادی و همکاران رسانه ای سلامتی و عاقبت بخیری آرزو مندم.

اکبر صابری مدیر مسئول هفته نامه و پایگاه خبری تحلیلی اتحاد جنوب

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر