يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بخش‌های تخصصی درمانی و مورد نیاز در استان بوشهر درزمینی به مساحت شش هکتار در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ایجاد می‌شود. 
کد خبر: ۴۶۵۹
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بخش‌های تخصصی درمانی و مورد نیاز در استان بوشهر درزمینی به مساحت شش هکتار در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ایجاد می‌شود.
 
به گزارش فکرشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، شاپور رستمی در آیین افتتاح راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی بوشهر با بیان اینکه کاهش مرگ و میر و انتقال سریع مصدومان در شرایط اضطراری به مراکز درمانی از جمله اهداف پایگاه امداد هوایی در بوشهر است اظهار کرد: براساس موافقتنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارتش جمهوری اسلامی مقرر است منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دربوشهر یک فروند بالگرد برای امداد هوایی دراختیار دانشگاه علیوم پزشکی بوشهر قرار دهد که امروز این مهم اجرایی شده است.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون 42 ایستگاه اورژانس جاده‌ای در بوشهر وجود دارد  تصریح کرد: درکشور فاصله پایگاههای امداد و نجات جاده‌ای50 کیلومتر که در استان بوشهر 27 کیلومتر است و این در حالی است که  زمان دسترسی مصدومان جاده‌ای به آمبولانس در کشور 14دقیقه و در استان بوشهر این زمان 11 دقیقه است.
 
معاون عمرانی استانداری بوشهربا بیان اینکه استان بوشهر با توجه به سوانح و حوادث ضروری است مصدومان به نزدیکترین مراکز درمانی منتقل شوند گفت: استان بوشهر یکی از 14 استانی است که از امروز مجهز به پایگاه امداد هوایی شده  که در زمان اضطرار مصدمان در کوتاهترین زمان به مرکز درمانی منتقل می‌شوند.
 
رستمی با اشاره به اینکه  اکنون با ایجاد پایگاه امداد هوایی شرایط مناسبی در انتقال مصدومان به مراکز درمانی فراهم شده گفت: با کادر مجرب علوم پزشکی در بخش درمان و پایگاههای اورژانس موجود و جمعیت هلال احمر اکنون استانداردهای لازم در زمینه خدمات رسانی درمانی در راستای طرح تحول نظام سلامت  در استان ایجاد شده است.
 
وی از ایجاد بخش‌های تخصصی درمانی در بوشهر خبرداد و گفت: بخش‌های تخصصی درمانی و مورد نیاز در استان بوشهر درزمینی به مساحت شش هکتار در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ایجاد می‌شود.
 
معاون استاندار بوشهر با تاکید بر اینکنه جمعیت هلال احمر مکلف است که در امداد هوایی  مشارکت کند افزود: درهمین زمینه نیز 14هکتار زمین برای احداث پایگاه امداد هوایی در مرکز استان برای پشتیبانی از اورژانس هوایی بیمارستان شهدای خلیج فارس در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر