يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه:
فکرشهر ـ اسماء بوستانی: استاندار بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: ۴۳۹ پروژه را در هفته دولت و تعدادی نیز در دهه فجر سال جاری در استان بوشهر افتتاح خواهیم کرد که ۴۱۵ پروژه عمرانی و ۲۴ پروژه، تولیدی، اقتصادی و اشتغالی است.
کد خبر: ۴۶۶۸۹
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: استاندار بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: ۴۳۹ پروژه را در هفته دولت و تعدادی نیز در دهه فجر سال جاری در استان بوشهر افتتاح خواهیم کرد که ۴۱۵ پروژه عمرانی و ۲۴ پروژه، تولیدی، اقتصادی و اشتغالی است.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند با اعلام اینکه رتبه رونق تولید استان از ۲۸ به ۲۳ ارتقاء یافته است افزود: تسهیلات در حوزه عشایر و روستاها را در اختیارشان قرار دادیم که با تولید اشتغال در روستاهای خود ساکن شوند؛ در حال حاضر استان بوشهر استانی است که در بین رتبه سوم و چهارم در نوسان است .۷۶ درصد از اعتبار مرحله اول تسهیلات در اختیار ما قرار گذاشته شد و توانستیم در استان بوشهر ۷۶ درصد از اعتبارات را جذب کنیم؛ جذب اعتبار با دقت و نظارت در حال انجام است.

گراوند با بیان اینکه راه آهن بوشهر یکی از خواسته های منطقی مردم بود افزود: این پروژه یکی از فعالیت هایی بود که هر چهار نماینده در این خصوص پیگیری کردند؛ اسناد مناقصه راه آهن بوشهر در حال آماده شدن است فاینانس آن نیز تصویب شده است  و امیدوارم در ماه های آینده با حضور یکی از اعضای ارشد دولت، راه آهن بوشهر کلنگ زنی شود.

وی در حوزه راه ها، در خصوص مسیر کنار تخته گفت: اردیبهشت ماه سال گذشته ۶/۵ کیلومتر، مسیر سختی که کنارتخته داشت به مناقصه رفته، پیمانکار انتخاب شده و عملیات این پروژه در همین روزها آغاز خواهد شد. مسیر جم- فیروز آباد که یکی از مسیرهای پر تردد است، با توجه به پیگیری های مشترکی که با نماینده آن منطقه صورت گرفته است اسناد مناقصه آماده می شود، پیمانکار انتخاب شود کل مسیر چهار بانده خواهد شد.

وی افزود: مسیر بوشهر عسلویه به سمت پارسیان نیز در حال حاضر ۱۹ کیلومتر آسفالت شده و مابقی پروژه نیز انجام خواهد شد. مسیر بوشهر به دیلم و دیلم به هندیجان نیز ۴ بانده خواهد شد و در این راستا قرارگاه خاتم فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

استاندار بوشهر با اعلام اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی استان ها به سه دسته، فعالیت در حد انتظار، ضعیف و متوسط تقسیم شده بودند افزود: استان بوشهر جزء استان های ردیف اول ارزیابی سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت. در حوزه ی سیاسی اجتماعی که یکی از شعارهای دولت استفاده از نیروهای جوان بود؛ ما این سیاست را پیگیری کردیم، از ظرفیت بانوان شایسته در استان استفاده کردیم. در دولت اول روحانی در استان بوشهر ۲۷ مدیر زن داشتیم که در حال حاضر این آمار به ۳۲ مدیر زن رسیده است؛ امیدوارم انتصاب در بین بانوان تداوم داشته باشد.

گراوند با اعلام اینکه سازمان های مردم نهاد از ۱۶۰ به ۱۹۰ ارتقاء پیدا کرده است ادامه داد: بستزی را فراهم خواهیم کرد که سازمان های مردم نهاد بتوانند در حوزه های مختلف نقش آفرینی کنند.

وی در خصوص ارتباط مدیران و دستگاه های اجرایی با مطبوعات اظهار داشت: معاون سیاسی استانداری به دستگاه های اجرایی نامه زده است که با رسانه ها ارتباط بیشتر و خوبی داشته باشند چرا که یکی از شاخص های ارزیابی مدیران، ارتباط با مطبوعات است و برای توسعه استان به ارتباط بیشتر با مطبوعات نیازمندیم.

استاندار در خصوص انتخاب شهردار بوشهر گفت:  برای انتخاب شهردار و برای رد آنها هیچ گونه نقشی نداشته ام . به عنوان استاندار نمی توانم نسبت به شهرداری مرکز استان بی تفاوت باشم، در جلسه با شورای شهر نیز تاکید به زودتر انتخاب کردن شهردار کردم چرا که اگر شورا به وظیفه قانونی خود عمل نکند ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

گراوند ادامه داد: هیچ گزینه ای در این راستا به شورا معرفی نکردم و در گزینه های انتخابی نیز دخالتی ندارم. در حوزه عمران شهری نیز اگر شهردار نباشد پروژه ها با کندی روبرو می شوند. سه شاخص جهت انتخاب شهردار به شوراییان متذکرشدم، صلابت مالی، اخلاقی و کار آمدی.

گراوند در جهت سفر خود به آلمان بیان کرد: یک هیئت از دانشگاه FHM آلمان به بوشهر سفر کردند؛ از ما دعوت گرفتند؛ یک سفر کاری بود که به عنوان سخنران در این مراسم  شرکت کردم. و در این سفر، استان بوشهر به عنوان آزمون زبان های آلمانی انتخاب شد.

وی در جواب پویش فرزندت کجاست گفت: دو فرزند پسر و یک فرزند دختر دارم، دخترم دانشجوی دانشگاه خلیج فارس بوشهراست؛ فرزند بزرگم فوق لیسانس عمران و در حال حاضر در شهر تهران مشغول به فعالیت است؛ فرزند دیگرم نیز متخصص پوست، مو و زیبای است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر