چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
همزمان با دهه امامت و ولایت؛
کد خبر: ۴۶۸۶۷
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

فکرشهر:  ایستگاه بچه‌های غدیر همراه با برنامه‌های متنوع و متناسب ایام دهه امامت و ولایت و ویژه کودکان در بوستان هنرمندان گناوه برپا شد.

به گزارش فکرشهر از مهر،حجت‌الاسلام مصطفی آشناگر امام جمعه موقت گناوه و از برگزارکنندگان این ایستگاه کودکان  گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند که پدران و مادران وظیفه دارند واقعه غدیر را تا روز قیامت به فرزندان و نسل‌های بعد برسانند و رساندن و انتقال این پیام وظیفه همه ما است.

وی افزود: مسئله مهم اعلام ولایت و جانشینی امیرالمونین علی (ع) به دستور خداوند متعال در روز بزرگ غدیر انجام شد و به تعبیر روایات بزرگترین عید مسلمانان عید غدیر خم است.

حجت الاسلام آشناگر گفت: به لطف خداوند و یاری اهل بیت (ع) امسال ششمین سال برپایی ایستگاه بچه‌های غدیر در گناوه است که به همت هیئت صاحب الشرف (عج) گناوه و با حمایت‌های همیشگی امام جمعه گناوه برگزار شده است.

وی گفت: اداره آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه علمیه خواهران و مجموعه‌ای از عوامل در شهرستان در برپایی این ایستگاه با هیئت همکاری می‌کنند.

وی گفت: هدف از برگزاری این ایستگاه‌ها معرفی واقعه غدیر و معارف ناب اهل بیت (ع) و سیره و روش امیرالمونین (ع)وکمک به والدین است تا آنگونه که مورد رضایت خداوند است با کودکانمان را با ائمه (ع) و راه و سبک زندگی آنها آشنا شوند و در زندگی خود ار این معارف بهره گیرند

امام جمعه موقت گناوه گفت: برنامه های این ایستگاه از شب گذشته آغاز شده و از شم تا نهم شهریور به مدت چهار شب از ساعت ۲۱ آماده پذیرایی کودکان و خانواده ها است.

وی گفت: در این ایستگاه غرفه‌های متعددی ویژه کودکان از جمله غرفه بازی غنچه‌های علوی ویژه پسران و پسرانه‌ها که ویژه پسران است و در آن بازی های مفاهیم معرفتی و علوی را آموزش داده می شود، غرفه شکوفه های علوی  ویژه خردسالان، دو غرفه نقاشی ویژه دختران و پسران که بخش دخترانه‌ها را حوزه علمیه مدیریت می‌کنند و نقاشی‌ها با موضوع غدیر به زبان کودکانه و قابل فهم برای کودکان انتخاب می‌شود. بخش‌های دیگر مانند ایستگاه صلواتی نیز برپا شده است.

آشناگر گفت: در ورودی این ایستگاه از کودکانی که در این ایستگاه حضور می‌یابند نام‌نویسی می‌شود و توسط نرم افزار طراحی شده میزان استقبال از ایستگاه و مناطق و مدارسی که بیشترین حضور را دارند مشخص می‌شود تا در برنامه‌ریزی‌های آینده ما لحاظ شود و همچنین کودکان می‌توانند از کد دریافتی تا پایان نمایشگاه استفاده کنند و در پایان نیز از بین این کدها قرعه کشی خواهد شد.

حجت الاسلام آشناگر گفت: این هیئت در طول سال علاوه بر برنامه‌های گوناگون، سه ویژه برنامه کودکان انتظار ویژه نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) ،بچه های غدیر در دهه امامت و ولایت و کودکان فاطمی که ویژه ایام فاطمیه را برگزار می کند.   

وی گفت: در مراجعات و سخنان والدین رضایتمندی از برنامه ها بارها بیان شده است که به برکت این نمایشگاه ها کودکانشان با این ایام بیشتر آشنا شده‌اند و برنامه‌ها توانسته است تاثیر خوبی بر مخاطبین کودک بگذارد که این برای همه مجموعه‌ای که این ایستگاه‌ها و برنامه‌ها را راه اندازی می کنند مایه مسرت و خوشحالی است.

امام جمعه موقت گناوه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم معارف  و آنچه در غدیر اتفاق افتاد را به خوبی منتقل کنیم و  وظیفه و دین خود را  در قبال امیرالمونین (ع) ادا کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر