يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۶۷
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹

فکرشهر- اسماء بوستانی: جلسه آموزش آسیب های اجتماعی و راه کارهای رفع اختلالات در یادگیری دانش آموزان  سه شنبه 15 آبان ماه در دبستان نرجس شهر برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر دبستان نرجس با تشکر از حضور والدین در هوای بارانی گفت: هدف از برگزاری این جلسه آشنایی، شناخت و آموزش والدین با شیوه های آموزش به دانش آموزان و رفع اختلالات آنان در یادگیری است.

مدینه محسنی اظهار داشت: امید است  مطالب این جلسه  که بسیار مفید است را در راستای رفع مشکلات و آموزش فرزندان خود بکار گیرید تا بتوانیم در جهت رشد و پیشرفت مدرسه، جامعه و کشور خود مفید واقع شویم چرا که این دانش آموزان آینده سازان این کشور خواهند بود.

روانشناس این جلسه با بیان اینکه اختلالات یادگیری در دانش آموزان دلیل بر ایجاد نقص در دانش آموز نیست افزود: بعضی از عادت ها در دانش آموزان دیده می شود که اگر تا قبل از شش ماه رفع شد به آنها مشغولیت ذهنی، استرس و ... می گویند اما اگر تا قبل از شش ماه این عادت ها ترک نشد، در خصوص رفع آن ها باید حتما به روانشناس یا روان پزشک مراجعه کرد.

ژاله بحرینی مطلق با تاکید بر اینکه  باید به دنبال رفع اختلالات در فرزندانمان باشیم و نباید از کنار این اختلالت به سادگی بگذریم ادامه داد: دانش آموزان به سه دسته تقسیم می شوند یکی از این دسته ها  برخی از دانش آموزانی هستند  که جنبش بیش از حد دارند و فزون جنبشی نامیده می شوند، این افراد باعث رنجش و آزار دیگران می شوند.

وی دانش آموزانی که تمرکز آن ها کم است و نمی توانند بر روی نکته ای تمرکز کنند را دانش آموزان نقص تمرکزی یا نقص توجهی دانست و اظهار داشت: این دسته از دانش آموزان به دیگران آسیب نمی رسانند اما خود آسیب می بینند.

بحرینی مطلق دسته سوم دانش آموزان را از دو گروه دیگر بدتر اعلام کرد و گفت: دانش آموزانی که بدون فکر کردن عمل می کنند و جامعه، خانواده و .. این افراد را نمی پذیرند، تکانش گر نامیده می شوند.

روانشناس این جلسه 98 درصد از زندانیان را افراد ( a d h d ) و دارای نقص جسمانی اعلام کرد و افزود: این گروه باید به روانپزشک مراجه کنند و با دریافت و مصرف داروهای مورد نیاز خود بدون اینکه به داروی مربوطه اعتیاد پیدا کنند درمان می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر