دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۹۳
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۳

فکرشهر:  همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) زیارت ازبعید پیامبر در مصلی جمعه شهرستان دیلم برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مراسم قرائت زیارت ازبعید پیامبراکرم(ص) به همت دفترامام جمعه، ستاد نماز جمعه، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام روح الله نمازی و مداحی حاج ابراهیم سعیدی با حضور امام جمعه، معاون سیاسی فرمانداری و عموم مردم شریف و ولایتمدار شهرستان دیلم در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله نمازی از روحانیون و مبلغان دینی و مذهبی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ٢٨ صفر و رحلت جانگداز پیامبراکرم(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) گفت: برگزاری این مراسم معنوی علاوه برتکریم و عرض ادب به ساحت قدسی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) موجب اتحاد و همدلی بیشتر مسلمانان و خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام می شود.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ و ادای دین به مقام و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)  ازجمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم قرائت زیارت نامه پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام نمازی اظهار داشت: یکی از وظایف ما تبیین ارزش های والای نبی مکرم اسلام (ص) است که به عنوان شیعه  باید از فرصت ها برای تبیین مدبرانه و درست این ارزش ها  استفاده کنیم.

وی به مقام اسوه حسنه بودن پیامبراسلام در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن کریم مقام الگوپذیری پیامبر (ص)  رابرای مردم معرفی می کند و ما مسلمانان باید سعی و تلاش کنیم که در تمام مراحل زندگی در جنبه های مختلف از الگو و اسوه حسنه ایشان استفاده کرده و در جهت ترویج و گسترش این صفات ارزشمند و گرانبها پیامبر عظیم الشان در جامعه قدم برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر