يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران در بوشهر ساخته می‌شود.به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بازدید از ساختمان در حال احداث مدرسه علمیه الزهراء (س) خواهران بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان بوشهر یکی از ضروریات است که باید شاهد تسریع در این مهم باشیم.وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت مدرسه علمیه الزهراء (س) خواهران بوشهر اضافه کرد: امیدواریم بر اساس برنامه زمان بندی و کارشناسی شده، شاهد ترسیم ترسیم سند چشم انداز توسعه حوزه‌های علمیه استان بوشهر باشیم.
کد خبر: ۴۹۸۲
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران در بوشهر ساخته می‌شود.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بازدید از ساختمان در حال احداث مدرسه علمیه الزهراء (س) خواهران بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان بوشهر یکی از ضروریات است که باید شاهد تسریع در این مهم باشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت مدرسه علمیه الزهراء (س) خواهران بوشهر اضافه کرد: امیدواریم بر اساس برنامه زمان بندی و کارشناسی شده، شاهد ترسیم ترسیم سند چشم انداز توسعه حوزه‌های علمیه استان بوشهر باشیم.

امام جمعه بوشهر به سند چشم انداز حوزوی استان بوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس این سند، مدرسه علمیه بین المللی با نام جامعة المصطفی و یک اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران ساخته خواهد شد.

ساخت 24 مدرسه علمیه در استان بوشهر

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان ساخت: همچنین بر اساس این سند، 12 مدرسه علمیه خواهران و 12 مدرسه علمیه برادران در استان بوشهر ساخته می شود که این فضاها با اصول استاندارد و با کیفیت بالایی ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اینکه استان بوشهر به قطب حوزوی ایران اسلامی در جنوب کشور تبدیل شود، اذعان داشت: شرایط باید به گونه ای باشد که طلاب کشورهای عربی خواهان تحصیل در ایران، بخاطر وجود شرایط هماهنگ جوی و فرهنگی بتوانند در بوشهر تحصیل کنند.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر به مشکلات زیرساخت‌های حوزوی در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: تعداد بالای مدرسه علیمه در نقاط مختلف استان بوشهر ساخته شده و یا در حال احداث است.

نهضت حوزه سازی در استان بوشهر ایجاد شده است

وی همچنین از خریداری خوابگاه‌ها و استاد سراهای متعدد در شهر بوشهر خبر داد و افزود: نهضت حوزه سازی در استان بوشهر ایجاد شده است و این موضوع باعث شده که استان بوشهر در سطح کشور زبانزد باشد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر هیچ‌گاه مدارس علمیه خواهران دارای ساختمان اختصاصی نبوده‌اند و مدرسه علمیه الزهرا (س) بوشهر اولین حوزه علمیه خواهران است که صاحب ساختمان اختصاصی می‌شود.

عملیات اجرایی ساخت مدرسه علمیه الزهرا (س) بوشهر از سال 90 در مجاورت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر آغاز شده است.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر