شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال باشکوه مردم دشتستان در شهر برازجان تشییع و در دلکی به خاک سپرده شدند...
کد خبر: ۴۹۸۹
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال باشکوه مردم دشتستان در شهر برازجان تشییع و در دلکی به خاک سپرده شدند.

به گزارش فکرشهر، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میان استقبال باشکوه مردم در شهر برازجان تشییع شد و بار دیگر مردم با آرمان‌های امام راحل و نظام اسلامی تجدید بیعت کردند.

فرماندار دشتستان در این مراسم اظهار کرد: شهدا با تقدیم جان خود در واقع موجب موفقیت نظام اسلامی شدند.

ارسلان زارع با تاکید بر لزوم تجلیل از مقام شهدای عزیز افزود: حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا، نشان از عواطف پایان‌ناپذیر نسبت به شهدا است.

وی گفت: امروز بحمدالله به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران در وجب به وجب از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، امنیت کامل استقرار دارد که البته استکبار و دشمنان نظام، این امنیت را نمی‌پسندند و هرگز راضی به بالندگی نظام اسلامی نیستند.

به گزارش فارس، فرماندار دشتستان تصریح کرد: در عصر کنونی، جمهوری اسلامی ایران برای تمام جهان اسلام افتخار محسوب می‌شود و این افتخار به برکت خون پاک شهدا است.

زارع تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم ادامه‌دهنده راه شهدا که همان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، باشیم و هرچه بیشتر در توسعه، پویایی و بالندگی همه اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه بر دستان مردم شهیدپرور شهر دالکی تشییع و در میان اندوه و ماتم درشب شهادت بنیانگذار مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) در این شهر به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه دالکی نیز در آیین خاکسپاری پیکرهای این شهدا گفت: شهادت هنر مردان خداست، مردانگی در راه حفظ اسلام تا حد گذشتن از جان کار بزرگی است که باید آن را گرامی داشت.

حجت الاسلام سید عبدالهادی طالبی افزود: حضور پرشور و شعور و بی تابی و بیقراری مردم برای استقبال از شهدای گمنام، نشان از عمق فرهنگ ایثار و شهادت در بین این مردم دارد.

وی بیان کرد: مردم دالکی اززمانی که شنیدند قرار است میزبان شهدای گمنام باشند با مشارکت وصف ناپذیری برای مهیا کردن شرایط استقبال از مهمانان عزیزی که پس از سالها به وطن برگشتند و بی نام و نشان نامدار شدند، تلاش کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: تشییع و تدفین شهدا در شهرهای مختلف علاوه بر این که خواست مردم است به نوعی ترویج فرهنگ شهادت و توسعه مراکز دینی و فرهنگی است.

احمد موحد افزود: با تشییع و تدفین این دو شهید تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده در استان بوشهر به 91 شهید می رسد.

وی اضافه کرد: از این تعداد شهید 11شهید داخل گلزارهای شهدا دفن هستند و 80 شهید نیز خارج از گلزارها در 28نقطه در این استان دفن شده اند.

موحد بیان کرد: 90درصد از گلزارهای شهدای گمنام دراستان بوشهر ساخته و تکمیل شده است.

موحد همچنین از احداث موزه فرهنگی دفاع مقدس در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: برای اجرای این طرح در حال پیگیری برای گرفتن 15هزار مترزمین از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر هستیم.

بر اساس این گزارش، دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس روز گذشته با حضور مسئولان ارشد استان بوشهر وارد فرودگاه بوشهر شدند و با استقبال بی‌نظیر مردم دشتستان در برازجان تشییع و در دالکی به خاک سپرده شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر