دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۰۷۳
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹

فکرشهر:  بخشدار بردخون گفت: دستگاه های اجرایی و امدادی بردخون در آمادگی کامل به سرببرند.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اخلاقی ظهر چهارشنبه در حاشیه مانور زلزله و ایمنی در دبستان شهید بلال بردخون اظهار کرد: حوادث طبیعی و غیرطبیعی هیچگاه خبر نمی کنند و همه مردم باید قبل از وقوع حوادث برای آماده شدن در برابر آن تلاش کنند.

وی افزود: برگزاری مانورها، اجرای همایش ها و کارگاه های آموزشی موجب تقویت آمادگی در بین مردم و آشنایی با شیوه های مقابله با بحران ها و حوادث می شود.

اخلاقی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی، اداری، امدادی، بهداشتی و ایمنی  همواره آمادگی خود را حفظ کنند و هر لحظه ای را برای روبرو شدن با هر حادثه یا مشکلی مغتنم بشمرند.

بخشدار بردخون ادامه داد: هیچگاه نباید این مانورها را نمایشی و غیرواقعی بدانیم چرا که ممکن است هر مانوری نشانه ای از حادثه واقعی و عینی قرار گیرد و برای هریک از مردم رخ دهد.

وی از همه اقشار خواست برای حفظ آمادگی و آموزش های ضروری و تقویت ایمنی بکوشند و پیش از وقوع حوادث برای کاهش تلفات موانع را رفع کنند.

توسعه آموزش‌های زلزله

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: کشور ما به عنوان از کشورهای پرحادثه بویژه در زمینه زلزله است که هرساله شاهد وقوع زمین لرزه های متعدد و گاه شدید هستیم که جان هموطنان را به خطر می اندازد.

ظهیر محمودی افزود: مراکز آموزشی بهترین محل برای آموزش در زمینه زلزله و سایر حوادث است زیرا همه خانواده ها دارای فرزندی در مدارس هستند و آنها اطلاعات را منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: تلاش شده مراکز آموزشی و پرورشی نوسازی شوند اما ضرورت دارد از همه توان خود برای نوسازی و تجهیز مدارس استفاده کنیم و این فضاها را به بهترین صورت بسازیم تا در مواقع خطر تلفاتی جانی به حداقل برسد.

محمودی ابراز داشت: مردم و مسئولان بحران ها را جدی بگیرند و از همه توان و ظرفیت خود بویژه مقاوم سازی ساختمان ها برای مقابله با خطرات و تلفات آماده شویم.

در این مانور به صورت پیش بینی نشده با دستگاه های امدادی و ضروری تماس گرفته شده و زمان حضور آنان سرصحنه سنجیده شد و دانش آموزان به صورت عملی راه های کاهش تلفات و پناه گیری را آموزش دیدند.

نظیر این مانور در همه مدارس منطقه بردخون برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر