سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۸۷
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به تغذیه دانش‌آموزان گفت: در مدارس باید مسائل تربیتی با جدیت دنبال شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ناصر کرمی صبح چهارشنبه در برنامه صبحانه سالم در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی شهرستان گناوه گفت: غذاهای سالم در وعده‌های مختلف غذایی کمک بزرگی برای فعالیت و یادگیری دانش‌آموزان خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه در سال تحصیلی جدید شیر در برنامه آموزش و پرورش قرار نگرفت و از خانواده‌ها استدعا داریم که با برنامه ریزی درست این کمبود را در برنامه غذایی دانش آموزان جبران کنند.

کرمی اضافه کرد: عرض تبریک دارم به خاطر تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی توسط شهید رجایی و باهنر که نهال امور تربیتی را در آموزش و پرورش کاشتند و به این مقوله مهم توجه ویژه داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: تربیت کار سخت، ظریف و دقیقی است و متولیان آن باید افرادی کار آزموده و با تجربه باشند زیرا تربیت شامل همه ابعاد رشد و توانایی های بالقوه جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: وظیفه یک مربی این است که تلاش کند و شرایط را آماده و توانایی‌های بالقوه‌ی یک دانش آموز را در یک زمان بلفعل کند.

وی اظهار داشت: همه باید تلاش کنند تا تربیت یک دانش آموز صورت پذیرد و این تربیت باید با کمک خانواده ها، مدرسه و همه مسئولین باشد.

ناصر کرمی بیان داشت: رابطه مستقیم بین سطح توسعه یافتگی با سطح کیفی آموزش و پرورش در سطح جهان وجود دارد و همه بخش ها در قبال آموزش و تربیت یک دانش آموز سهیم هستند.

وی افزود: فرزند بزرگترین سرمایه هر خانواده است و اگر بخواهیم این سرمایه به خوبی حفظ شود باید تربیت خوبی صورت گیرد و مهارت زندگی به آنها آموزش داده شود.

اسکندر احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه گفت: صبحانه مهمترین وعده غذایی است که باعث رشد, یادگیری و انجام فعالیت های بیشتر در نوجوانان و جوانان می شود.

وی افزود: در طول سال مدارس مختلفی مراسم صبحانه سالم را برگزار می کنند تا دانش آموزان بدانند چه مواد غذایی برای آنها مفید و تاثیر گذار است.

احمدی اظهار داشت: وجود و استفاده از لبنیات و شیر در صبحانه می تواند تاثیر مهم و بسزایی در استخوان بندی و شکل گیری اندام های بدن داشته باشد و توصیه می شود حتما روزانه یک لیوان شیر نوشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر