چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۰۹۹
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز نیازمند نگاه خاص ملی است تا هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش فکرشهر از فارس، سیدکمال‌الدین شهریاری شامگاه چهارشنبه ، با اشاره به بازدید از کارگاه و پروژه احداث قطعه ده راه‌آهن بوشهر- شیراز اظهار داشت: راه‌آهن با اینکه از لحاظ سرمایه‌گذاری اولیه دارای گران‌ترین نوع زیرساخت حمل و نقل است، اما امن‌ترین و ارزان‌ترین حمل و نقل را فراهم می‌کند و از جمله شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی  و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: چهار نماینده دوره دهم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تمامی اعتباراتی که فراتر از برنامه بودجه سالهای ۹۷ و ۹۸ از طرف سازمان برنامه و بودجه در اختیار داشتند را به این پروژه اختصاص دادند تا بعد از سال‌ها، مردم شریف استان شاهد فعال شدن این پروژه با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان باشند.

وی ادامه داد: قطعه ده راه‌آهن بوشهر- شیراز سخت‌ترین عملیات احداث این راه‌آهن و به طول ۲۵ کیلومتر است که طی آن ۱۸ پل به مجموع طول دو هزار و 910 متر و ۹ تونل به مجموع طول دو هزار و 184  متر است که شامل یک ایستگاه درجه سه "هور" به طول هزار و 150 متر و ایستگاه درجه یک "اهرم" به طول هزار و 200 متر خواهد بود.

شهریاری عنوان کرد: حجم خاک‌برداری این قطعه، دو میلیون ۶۸۹ هزار مترمکعب، حجم خاکریزی یک میلیون و ۸۵۸ هزار مترمکعب، حجم بتن‌ریزی ۱۴۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب است که ۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آرماتوربندی خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : با تکمیل این پروژه، مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شده و ضمن توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، جابه‌جایی سه میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و شش میلیون تن بار در سال، طی ده سال را میسر کرده و همچنین ظرفیت جابجایی یک میلیون نفر در سال اول بهره‌برداری و افزایش سالانه تا دو میلیون نفر طی ده سال را خواهد داشت.

۷۰ درصد نیروی شاغل در پروژه احداث قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر-شیراز، از جوانان بومی هستند

 شهریاری با اعلام اینکه تاکنون ۷۰ درصد نیروی شاغل در پروژه احداث قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر شیراز، از جوانان بومی شهرستان هستند، افزود: سرعت پیشرفت پروژه وضعیت مناسبی دارد و تاکنون حدود ۲۹۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و بیش از ۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک‌ماه آینده و با تأمین مواد منفجره مورد نیاز، عملیات حفاری تونل‌های مسیر آغاز گردد.

 وی  با بیان اینکه سرعت پیشرفت پروژه احداث قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر- شیراز مطلوب است، خاطرنشان کرد:  این پروژه نیازمند نگاه خاص ملی است تا هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و بر این اساس و به‌زودی جلسه‌ای در وزارت راه‌ و شهرسازی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم سرعت تزریق اعتبارات را متناسب با سرعت پیشرفت پروژه افزایش دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر