شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نماز جمعه اهرم، بردخون و آبدان مطرح شد؛
کد خبر: ۵۵۱۳۶
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: تاکید بر تقویت روحیه انقلابی و حرکت در مسیر رهبری از نکات مهم مطرح شده در نماز جمعه اهرم، بردخون و آبدان بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه این هفته نماز جمعه اهرم ضمن سفارش به تقوا الهی نمازگزاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور اظهار داشت: معلمان پایه‌گذار تمدن نوین و جهادگران کار زار با جهل و بی سوادی هستند.

امام جمعه موقت اهرم تصریح کرد: غربی‌ها انتظار دارند معلمان متدین ما که علاقمند به آینده کشور هستند در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند.

وی افزود: در جام کلام سند ۲۰۳۰ که به آموزش و پرورش اختصاص دارد این است که نظام آموزشی ما باید طوری تنظیم شود که فلسفه و سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی که به کودکان و نوجوانان ما آموزش داده شود، اینکه سند ۲۰۳۰ یونسکو مغایرت با مبانی فرهنگی و اسلامی نظام ما دارد جای هیچ تردیدی نیست.

صفری افزود: پذیرش بی سر و صدای سند ۲۰۳۰ در کشور اسلامی ما با چه اهدافی صورت می‌گیرد. چرا مسئولین به هشدارهای مقام معظم رهبری در این مسئله توجه نداشتند باید مراقبت می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار به اینجا کشیده شود که مقام معظم رهبری شخصاً توقف سند ۲۰۳۰ در کشور بخواهد.

امام جمعه موقت اهرم خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاورد برجام که به جهانیان و ملت ایران نشان داد اثبات حقانیت جمهوری اسلامی که بر اساس تعامل، تفاهم و مذاکره است و همواره پایبند به تعهدات بین المللی است.

وی ادامه داد: خروج ترامپ از برجام و تشدید تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی ایران برای نسل‌های جدید به اثبات رساند که انقلابیون نسل اول و دوم در شناخت آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و دشمن اصلی ملت ایران خواهد بود.

صفری گفت: روند برخورد آمریکا و اروپا در قضیه برجام نشان داد که با قدرت‌های سلطه گر غربی نمی‌توان وارد مذاکره شد و تنها راه ایستادگی بر سر اصول و مبانی انقلاب و عدم تسلیم در برابر دشمن می‌باشد نشان داد با آمریکا نمی‌تواند وارد مذاکره شد بر هیچیک از تعهدات و قول و قرارهای خود پایبند نبوده و نیستند.

امام جمعه موقت اهرم بیان کرد: بعضی از مسئولین سعی دارند ماجرای شکست برجام و بد عهدی آمریکا در دولت فعلی آمریکا ترامپ خلاصه نمایند و حتی بیان می‌کنند این دولت بروند و دولت دیگر آمریکا به برجام بازگردد اما در این تجربه نشان داد که تفاوتی بین جمهوری خواهان و دمکرات‌ها در آمریکا نیست زیرا دولت اوباما که خود شروع کنند مذاکره بود بنا را بر بد عهدی گذاشت و به تعهد خود عمل نکرد.

وی عنوان کرد: ایران بالاتر از برجام به تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا بهانه‌های مختلف می‌آورد که ایران به روح برجامی تعهد ندارد این پاسخ به سوال کسانی است که سال‌ها عنوان داشتند با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شوید ما وارد مذاکره شدیم و امتیاز دادیم اما نتیجه‌ای نداشت.

صفری گفت: در موافقت‌نامه برجام نشان داد که آمریکا به هیچ تعهدی پایبند نیست. بعضی عنوان می‌کنند نباید فرصت از دست داد باید با آمریکا مذاکره کرد کدام مذاکره امتیاز داد انتهای این مسیر کجاست چقدر باید امتیاز بدهیم تا آمریکایی‌ها راضی شوند آنهایی که برجام یک دردامن کشور نهادن به جای اینکه امروز پاسخ گوی عمل کرد پیشین خود باشند دست پیش قرار دادند و سخن از برجام دو بیان می‌کنند.

امام جمعه موقت اهرم یاد آور شد: برجام یک شاید بتوان به حساب خوش خیالی. بی تجربگی و این طور احتمالات خوش بینانه گذاشت اما آدرس برجام دو و مذاکره مجدد با آمریکا باید بر چه حساب گذاشت.

وی افزود: مسئله غرب با جمهوری اسلامی ایران مسئله موشک و هسته‌ای نیست اینها ابزار و فرع ماجرا است. آنها به دنبال گرفتن مؤلفه‌های قدرت از ما هستند و هدفشان تضعیف ماست اگر بعضی گمان می‌کنند با دادن چند امتیاز دیگر دشمنی آمریکا با ما تمام می‌شود خیالی ساده‌لوحانه است. اینها عامل یا نفوذی دشمن هستند. برجام تجربه‌ای شد تا خوش خیال‌ها به خود آیند و بفهمند این خصومت و دشمنی آمریکا و اروپا جنبه ماهیتی و ایدئولوژیکی دارد.

صفری بیان کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران روزی تمام خواهد شد که ملت ایران دست‌های خود را بالا ببرد و تسلیم محض آنها شود.

امام جمعه موقت اهرم در پایان خطبه امروز به ثبت نام حوزه علمیه خواهران ریحانة النبی اهرم اشاره و گفت: ظرفیت خوبی برای خواهران است و خانواده‌ها جهت ورود فرزند خود به این حوزه تلاش کنند.

لزوم تقویت روحیه انقلابی

امام جمعه موقت آبدان در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان گفت: سرنوشت همه انسان بر یکدیگر اثر می‌گذارد لذا امر به معرف در جهت اصلاح جامعه است. کوتاهی در این زمینه، نه تنها باعث ذلت خود و خانواده خود می شویم، در راه ظهور امام زمان هم مانع ایجاد می‌کنیم.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته آبدان افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم. از امام رضا روایت شده که در هفته آخر ماه شعبان می‌فرماید: در تدارک آنچه از شعبان باشید که از دست شما رفته است.

امام جمعه موقت آبدان اضافه کرد: در آخرین جمعه ماه شعبان از رسول خدا سوال شد که بهترین کارها چیست، رسول خدا فرمود: تقوا و ورع. وظیفه همه ماست که مراقب نفس خود باشیم.

وی یاد آور شد: روز یکشنبه جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی رهبر انقلاب فرمود: نیروی انتظامی یکی روی اقتدار دارد و یک روی رحمت. و اینها مکمل همدیگر هستند. نیروی انتظامی در سیل اخیر خوش درخشیدند. انسان‌های خیلی خوب در نیروی انتظامی کم نیستند. جا دارد از زحمات کلانتری بخش آبدان تشکر کنیم.

پهلوزاده تصریح کرد: در دیدار فرهنگیان با رهبری ایشان فرمود: اهمیت جایگاه معلم به این خاطر است که برای یکی کشور و تمدن، مهمترین سرمایه، سرمایه انسانی است. اگر پول داشته باشید اما نیروی انسانی نداشته باشد به جایی نمی‌رسد. معلم این نیروی انسانی را تربیت می‌کند. شما معلمان جهادگران عرصه جهل هستید و برای انسان‌های هویت سازی می‌کنید.

وی تاکید کرد: دلیل کار روی سند ۲۰۳۰ این است که می‌خواهند دانش آموزان ما طوری تربیت شوند که با فرهنگ غرب بزرگ شوند و سربازانی برای غرب‌ها تربیت شوند. همین‌هایی که آدم می کشند بدون اینکه خم به ابرو بیاورند. سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند آموزش و پرورش را به مقصد ما برساند. نیاز اصلی این سند داشتن روحیه انقلابی است.

وی ادامه داد: این انقلاب بود که کشور را از سلطه دشمن بیرون کند. قلمی که این روحیه انقلابی را تضعیف می‌کند، خداوند آن را نخواهد بخشید. روحیه انقلابی یعنی نترسید، هر وقت تشخیص دادید انجام دهید و پیش بروید. یکی از مواردی که باید در متون درسی گنجانده شود، مفاهیم و معارف انقلاب است که باید توسط معلمان ترویج داده شود.

پهلوزاده ادامه داد: به فرموده امام خامنه ای، اینکه محیط دانش آموزی باید با نشاط باشد برخی بد فهمیدند، و فکر می‌کنند باید با بزن و بکوب همراه باشد، نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، با ورزش و برنامه‌های جذاب. به وزیر آموزش و پرورش درباره معاونت پرروشی نیز تاکید فرمودند. در پایان بر سامان بخشی وضعیت معلمان نیز تاکید فرمودند.

سند ۲۰۳۰ مخالف اسناد بالادستی نظام است

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: ماه رمضان ماه خودسازی و عبادت و فرصت آشتی با خدا، ماه رحمت و مغفرت و از بهترین ماه‌ها است.

امام جمعه موقت بردخون با بیان اینکه برخی افراد فرصت سوز و برخی فرصت سازند، افزود: فرصت‌های ماه رمضان طلایی و ارزشمند است که همه باید از این فرصت‌های ماندگار و تکرار نشدنی استفاده کنیم و با تمرین عبادت و گناه نکردن، اراده خود را در بندگی خدا تقویت کنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته و هفته بزرگداشت مقام معلم و بیان اینکه معلمان پرورش دهنده سرمایه یک ملتند، گفت: امانت معلم، انسان است و خیانت در این امانت ارزشمند، خیانت به جامعه انسانی است که همه معلمان باید در این زمینه دقت کنند.

عاشوری به دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: افرادی که کشور را اداره می‌کنند در کلاس درس معلمان تربیت می‌شوند و مدیران، آینده کشور و نظام اسلامی را رقم می‌زنند که همه وظیفه داریم برای تربیت صحیح دانش آموزان تلاش و دقت کنیم.

خطیب جمعه بردخون با یادآوری نگرانی مقام معظم رهبری در زمینه سند ۲۰۳۰ ابراز داشت: سند ۲۰۳۰ مخالف نظر رهبری معظم و اسناد بالادستی نظام است و این سند و نظیر آن ما را به جایی نمی‌رساند اما متأسفانه مسئولان از این سند کوتاه نمی آیند.

امام جمعه موقت بردخون ادامه داد: هر جا مسئولان بر خلاف نظر رهبری عمل کرده‌اند شکست خورده‌اند و این سند با اسلام و مبانی فرهنگی و اسلامی مغایرت دارد و عده‌ای به دنبال عملی کردن این سند در کشور هستند که امیدواریم مسئولان بیدار شوند و دست از لجبازی بردارند.

وی به موضوع خروج آمریکا اشاره کرد و گفت: قرار بود با برجام در کار مردم گشایش ایجاد شود اما بدون توجه به خواسته‌های رهبری این قرارداد را امضا کردیم و با وجود خروج آمریکا از برجام ما باز به تعهدات خود عمل می‌کنیم اما نمی‌توان به غرب اعتماد کرد.

عاشوری در پایان ضمن تقدیر از حضور اقشار مختلف در نماز جمعه بردخون و تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، یاد درگذشتگان منطقه را گرامی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر