چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۷۱۲
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: در شرایط فعلی کشور انحلال شورای‌های برازجان و آبپخش به صلاح نیست.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان با اشاره به انحلال شورای اسلامی شهرهای برازجان و آبپخش و با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور این انحلال به صلاح نیست اظهار داشت: همچنان که قبلا هم مطرح کرده‌ام اعتقاد من به این است که تجربه دو دهه عملکرد شوراها بیانگر عدم موفقیت مدیریت شورایی در کشور ماست.

به نوشته فارس، وی گفت: انتظار می‌رود مسؤولان دولتی و نمایندگان مجلس حساسیت لازم نسبت به درخواست انحلال داشته باشند.

مصلح افزود: باید در بازنگری قانون اساسی برای اصلاح آن چاره اندیشی شود اما در شرایط کنونی علی رغم اشکالاتی که به شوراها وارد است راه حل آن انحلال نیست و باید نظارت بیشتری به عملکرد شورا و شهرداری صورت پذیرد تا جلو تخلف و فساد گرفته شود.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: تخلف از ناحیه هرکدام شوراها یا شهرداری‌ها باشد به طور قاطع و سریع رسیدگی شود تا امور عمرانی و خدمات شهر و مردم دچار اختلال نشود.

مصلح افزود: در هر صورت انحلال شورا دارای تبعات و آثار سویی و چه بسا مشکلاتی دیگر را در پی داشته باشد لذا از استاندار درخواست می‌شود در این خصوص در مورد شوراهای برازجان و آبپخش تٱمل بیشتری نموده تجدید نظری نماید.

خطیب جمعه برازجان در مورد اول خرداد روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اظهار داشت: در آیات و روایات اصول و ضوابط مصرف با زیبایی تمام مطرح شده و مصرف باید به اندازه نیاز روزانه زندگی باشد، ایجاد تعادل میان درآمد و هزینه زندگی، اولویت بندی در هزینه‌های زندگی، در نظر گرفتن مقتضیات زمان در مصرف،  سبک بار کردن هزینه‌های زندگی، ضرورت انفاق به نیازمندان، میانه روی در مصرف، پرهیز از اسراف و ریختن و پاش، پرهیز از انفاق های نابجا، پرهیز از شباهت جستن به بیگانه است.

مصلح در پایان بیان داشت: برخورد با قاطع با قاچاق، دلال‌ها، خرید خیانت کارانه و اختکار، عدم اعتنا به هیاهوها و تهدیدات دشمن می تواند وضعیت اقتصادی کشور را دچار تغییر و تحول اساسی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر