جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست خبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اصحاب رسانه، یکم خرداد ماه در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد. به گزارش فکرشهر، رییس اداره سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اعتبار اولیه سال 97 استان را 799میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این مبلغ اعتبار اول سال ما بود که
کد خبر: ۵۵۹۳۱
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

فکرشهر - اسماء بوستانی: نشست خبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اصحاب رسانه، یکم خرداد ماه در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رییس اداره سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اعتبار اولیه سال 97 استان را 799میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این مبلغ اعتبار اول سال ما بود که سرجمع از کمک اعتبارات رهبر انقلاب اسلامی، ریاست جمهور و اعتبارات دیگر به بالای 1200میلیارد تومان اعتبار رسیده است و تا کنون 76درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

عوض پور اعتبارات عمرانی ابلاغ شده سال 98 تاکنون را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ مجموع اعتبارات عمرانی استان است که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد اعتبار داشته ایم.

وی بر اساس ارزیابی خروجی جدول بودجه از حیث میزان رشد، اعتبار استان بوشهر را دارای رتبه اول کشور اعلام و عنوان کرد: 3360 میلیارد تومان درآمدهای پیش بینی شده ای است که باید وصول کنیم؛ در قانون بودجه حدود 23 طرح ملی اعم از راه آهن، سدها، فضاهای آموزشی و ... وجود دارد که مجموع اعتبارات این 23طرح  470 میلیارد تومان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر طرح های ملی استانی را 16 طرح با مبلغ 102 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طرح های ملی از صفر تا صد در وزارتخانه ها انجام می شود اما طرح های استانی طرح هایی ملی هستند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان موافقت نامه هایشان را انجام می دهد؛ به طور متوسط طرح های ملی وزارتخانه 30 درصد است.

عوض پور پروژه های ملی نیمه تمام استان را 720 پروژه اعلام کرد و افزود: جهت تکمیل این پروژه ها مبلغی بالغ بر 1200 میلیارد تومان نیاز است؛ پروژه های خاتمه یافته دارای مطالبه استان 686 پروژه است که 205 میلیارد تومان جهت رفع مطالبات این پروژه ها نیاز است؛ به همین دلیل تاکیدمان بر این مهم است که پروژه های جدید را شروع نکنیم چرا که این سیاست به نفع خودمان، مردم و پیمانکار است.

رضا عوض پور با بیان اینکه عسلویه در در پرداخت مالیات کمکی به ما نمی کنند، افزود: شرکت های پتروشیمی مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمی کنند و از پرداخت مالیات معاف هستند، با کمک نمایندگان مردم و استاندار در حال تلاش هستیم تا بتوانیم مالیات های مناطق ویژه عسلویه را برگردانیم.

 وی در خصوص مطالعات آمایشی استان عنوان کرد: این مطالعات به اتمام رسیده است؛ حدود 40 جلد از مطالعات آمایشی استان وضع موجود، آینده، استقرار جمعیت، کاربری اراضی و مسایل مختلف را بررسی کرده است.

عوض پور اعتبارات آب استان که شامل سدها، نوسازی شبکه ها، حفر چاه ها، آبرسانی سیار، احداث مخاذن و غیره است را 300 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: فرسودگی شبکه های توزیع آب باعث می شود که 40 درصد از آب ما هدر رود؛ نظام درآمد هزینه استانی باید احیا شود زیرا کل بار تامین درآمدهای کشور بر دوش 6 تا 7 استان کشور است که یکی از این استان ها استان بوشهر است.

وی با اعلام اینکه استان بوشهر جزو استان های برتر از نظر اعتبار است، ادامه داد: حدود یک میلیارد متر مکعب روان آب استان است که تمام تلاشمان را در خصوص مدیریت این روان آب ها به کار گرفتیم تا بتوانیم به حل بحران آب کمک کنیم.

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان مجموع اعتبارات پروژه های سفر را 2053 میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: این اعتبار در بین 60 طرح و 193 پروژه توزیع خواهد شد؛ شهرستان بوشهر 327 میلیارد برای 24 پروژه، تنگستان با 21 پروژه 141 میلیارد تومان، جم با 15 پروژه 104 میلیارد تومان، دشتستان با 23 پروژه 482 میلیارد تومان، دشتی 26 پروژه 141 میلیارد تومان، دیر 15 پروژه 102 میلیارد تومان، دیلم  با 14  پروژه 85 میلیارد تومان، عسلویه با 9 پروژه 92 دمیلیارد تومان، کنگان 15 پروژه 184 میلیارد تومان، گناوه 15 پروژه 123 میلیارد تومان، پروژه های سطح استان نیز 12 پروژه با 262 میلیارد تومان که کل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان بوشهر در اسفند ماه 97 بوده است.

وی افزود: در سال گذشته 5 پروژه عمرانی که شامل 3 طرح شیلاتی و یک طرح ورزشی و یک طرح بهداشتی بود را به بخش خصوصی دادیم، 21 پروژه که بهداشتی و آموزشی بود را با استفاده از ظرفیت خیرین استان به اتمام رساندیم که 26 پروژه از بار دولت برداشته شد.

 وی با توجه به نرخ بیکاری استان اظهار داشت: براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران از سال 80 تا 97 نرخ بیکاری بین عدد 9 تا 13.3 متغیر بوده است که سال 81، 92 و 93 با 9 درصد کمترین نرخ بیکاری و سال 89، با 13.3 بیشترین نرخ بیکاری را داشته ایم و از سال 95 تا 97 ما شاهد کاهش نرخ بیکاری از 11.3 به 10.5 هستیم.

عوض پور درباره بیمارستان 17 شهریور برازجان نیز اظهار داشت: این بیمارستان در قانون بودجه ردیفی نداشته و از محل اعتبارات مدیریت بحران شروع به ساخت این بیمارستان کرده ایم؛ تاکنون بالغ بر 8 میلیارد تومان از منابع مدیریت بحران جهت ساخت این بیمارستان هزینه کرده ایم، این بیمارستان جهت تکمیل نیاز به 50 میلیارد تومان هزینه دارد؛ این پروژه نیز در دل پروژه های سفر دیده شد، امیدوارم مصوبات نقدینگی اش برسد تا بتوانیم پروژه را فعال تر از قبل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر